فرماندار یزد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان:

انجمن اولیاء و مربیان باید تسهیل کننده فرآیند تعلیم باشد

فرماندار یزد با اشاره به جایگاه تأثیرگذار انجمن اولیاء و مربیان در نظام آموزش و پرورش کشور گفت: انجمن اولیاء و مربیان باید تسهیل کننده فرآیند تعلیم و تربیت باشد و با استفاده از تجربیات و توانمندی های افراد زمینه ارتقاء و بهره وری نظام آموزشی را فراهم سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با حضور فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و مدیران آموزش و پرورش نواحی یک، دو و بخش زارچ و سایر اعضاء تشکیل شد.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با تبریک کسب موفقیت دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری برای بیست و دومین سال پیاپی اظهار داشت: بدون تردید این موفقیت مرهون همت و دلسوزی معلمین،‌تلاش دانش آموزان، هم دلی خانواده ها و برنامه ریزی مناسب و منسجم مدیران آموزش و پرورش استان بوده است.

فرماندار یزد همچنین موفقیت دانش آموزان یزدی را در جشنواره بین المللی فیلم رشد ارزشمند دانست و افزود: حضور در این جشنواره بزرگ و کسب دیپلم افتخار آن بیانگر این موضوع است که اگر بتوانیم زمینه های لازم را فراهم کنیم، دانش آموزان یزدی می توانند در عرصه های دیگری نیز در سطح کشور و حتی بین المللی خوب بدرخشند.

وی با اشاره به اولین دستور کار جلسه مبنی بر چگونگی اسوه سازی و معرفی الگوهای ارزشمند به دانش آموزان گفت: موضوع الگو سازی به دانش آموزان از حساسیت و پیچیدگی خاصی برخوردار است که اگر همه جوانب آن در نظر گرفته نشود، به اهداف و نتایج خوبی دست پیدا نمی کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد اضافه کرد: در حال حاضر برخی از افراد به مانند مرحوم استاد مهدی آذر یزدی توانسته اند با درک آثار ارزشمند هنرمندان دیگر، خود تدوین کننده آثار و کتاب های مهم و تأثیرگذار هستند که باید به این نوع افراد نیز توجه شود.

" شاکری شمسی " خواستار تشکیل کارگروهی با حضور اساتید دانشگاه، فرهنگیان و دستگاه های ذی ربط در این زمینه شد و تصریح کرد: باید پیشنهادات در این کارگروه بررسی تا پس از استفاده از خردجمعی و جمع بندی نتایج آن به شورای آموزش و پرورش استان نیز فرستاده شود از پشتیبانی قوی تری برخوردار گردد.

فرماندار یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه انجمن اولیاء و مربیان حلقه واسطی بین دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش است افزود: انجمن اولیاء و مربیان باید تسهیل کننده فرآیند تعلیم و تربیت باشد و با استفاده از تجربیات و توانمندی های افراد زمینه ارتقاء و بهره وری نظام آموزشی را فراهم سازد.

وی اضافه کرد: باید با پرهیز از اتخاد تصمیمات جزیره ای و کاهش اختلافات بین خانه و مدرسه، در راستای بالا بردن کارآیی این انجمن گام برداشت تا بتوانیم به اهداف تعیین شده برای آن دست پیدا کنیم.

" شاکری شمسی‌" بر برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدرسین آموزه خانواده آموزش و پرورش تأکید کرد و خاطرنشان ساخت : اگر کشوری به دنبال به توسعه است ابتدا باید ذهن افراد جامعه خود را توسعه یابد.

فرماندار یزد در پایان بیان کرد: امر تعلیم و تربیت، مشارکت جدّی و همه جانبه را می طلبد و از این رو پیوند اولیاء و مربیان می تواند زمینه ساز تحقق اهداف آموزش و پرورش باشد.

لازم بذکر است در این جلسه از دانش آموزان مطهره میرجلیلی، مهدیه السادات میرجلیلی کارگردانان فیلم پرواز در قفس که موفق به کسب دیپلم افتخار جشنواره بین المللی فیلم رشد و همچنین یگانه برزگری و حامد رضایی که آثار آنها موفق به راهیابی به این جشنواره شده بودند، با اهداء لوحی تقدیر شد.

بخش نظردهی بسته شده است..