رییس یزدی دانشگاه علم و صنعت:

ماهواره «ظفر» تا ۱۰ ماه دیگر آماده‌ می‌شود/ کاربرد تصاویر این ماهواره در پایش ذخایر نفت و معادن

رییس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه دانشگاه در حال ساخت ماهواره ظفر است، گفت:‌ اگر بودجه تزریق شود، این ماهواره تا ۱۰ ماه آینده آماده می‌شود و آن را به سازمان هوا و فضا تحویل خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمد علی برخورداری (رییس دانشگاه علم و صنعت) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه ماهواره «تدبیر» که توسط دانشگاه علم و صنعت ساخته شده، آماده پرتاپ است، گفت: ساخت ماهواره به عهده دانشگاه است و مسئول پرتاب؛ سازمان هوا و فضا و تعیین اینکه چه زمانی پرتاب شود نیز با آنهاست.

رییس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: زمانی که یک ماهواره را می‌سازیم،تست‌های زیادی از نظر قابلیت بر روی آن صورت می‌گیرد که در خصوص این ماهواره تمامی کار‌ها انجام شده است.

برخورداری افزود: در ارتباط با ماهواره تدبیر قرار است؛ یک سری دستاوردهای فناوری که روی زمین تست شده، به فضا برده می‌شود تا در میدان واقعی جو و با شرایط سخت فضا و دما و تابش‌های بالا مورد آزمایش قرار گیرد.

وی ماموریت ماهواره تدبیر را اکتشافی عنوان کرد و گفت: این ماهواره قرار است؛ در مدار عکسبرداری از زمین انجام دهد و ماهیت آن براساس دقت و زمان ماندگاری در فضا متفاوت است.

رییس دانشگاه علم و صنعت به ماهواره سوم دانشگاه علم و صنعت (ماهواره ظفر) اشاره کرد و گفت: دانشگاه در حال ساخت ماهواره ظفر است که برای کاربردهای فضایی طراحی می‌شود و اگر بودجه تزریق شود، این ماهواره تا ۱۰ ماه آینده آماده می‌شود و آن را به سازمان هوا و فضا تحویل خواهیم داد.

وی با بیان این مطلب که تصاویر ارائه شده توسط ماهواره ظفر، در پایش ذخایر نفت و معادن موثر هستند، گفت: این تصاویر همچنین در بررسی جنگل‌ها و زمین‌های شور و قلیایی و همچنین استفاده از تصاویر در جهت بررسی بحرانهای طبیعی استفاده خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..