کولاک ۱۲ استان ایران را در نوردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اعلام جزئیات عملیات برف و کولاک در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: به دنبال متاثر شدن ۱۲ استان از برف و کولاک خدمات امدادی لازم به ۲ هزار و ۵۰۰ تَن از هموطنان ارائه شد.

 
حسین درویشی با اشاره به اینکه ۱۲ استان آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران و همدان در ۲۴ ساعت گذشته تحت تاثیر برف و کولاک بوده است، عنوان کرد: بر این اساس در ۳۷ شهرستان این استان‌ها خدمات امدادی لازم به ۲ هزار و ۵۰۰ تَن ارائه شد.
 
وی با اشاره به اسکان اضطراری ۵۷۰ تَن از متاثران برف و کولاک، تصریح کرد: به علاوه خدمات لازم به ۵ مصدوم ارائه و ۲ تَن به مراکز درمانی منتقل و ۳ تَن سرپایی درمان شدند.
 
معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به انجام عملیات رهاسازی ۵۹۵ دستگاه خودرو از برف، اظهار کرد: به‌منظور ارائه خدمات به متاثران ۵۲ تیم عملیاتی شامل ۲۱۲ امدادگر و نجاتگر با ۵۳ خودروی عملیاتی بکار گرفته شد.
 
وی گفت: بر این اساس  150 تخته پتو، ۲۸۰ بسته غذایی، ۵۶۰ بطری آب معدنی، ۲۲۰ قوطی انواع کنسرو، ۱۵۰ قرص نان، ۲۰ کیلوگرم خرما، ۵۵۰ بسته بیسکویت میان متاثران توزیع شد.
 
به گزارش هلال احمر، درویشی همچنین با اشاره به مجموع عملیات برف و کولاک در ۲ روز گذشته، گفت: در مجموع ۲ روز گذشته ۱۴ استان از برف و کولاک متاثر شده و خدمات لازم به ۲ هزار و ۷۰۰ متاثر در ۴۱ شهرستان این استان‌ها ارائه شد.
 
وی با اشاره به اسکان اضطراری ۶۶۰ تَن در ۲ روز گذشته، افزود: به علاوه عملیات رهاسازی برای ۷۱۵ دستگاه خودرو از برف انجام شده و ۶۸ تیم عملیاتی با بکارگیری ۶۹ دستگاه خودروی عملیاتی در این زمینه فعال بودند.
 
به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات به منظور ارائه خدمات مناسب به متاثران از برف و کولاک، ۱۸۰ تخته پتو، ۲۸۰ بسته غذایی، ۶۴۰ بطری آب معدنی، ۲۵۰ قوطی انواع کنسرو، ۱۸۰ قرص نان، ۲۵ کیلوگرم خرما و ۶۵۰ بسته بیسکویت میان متاثران توزیع شد.

بخش نظردهی بسته شده است..