آماری که بازهم خوشایند نیست:

فرار زنان و دختران از خانه در استان یزد نصف شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از کاهش چشمگیر نرخ جرائم استان یزد در ۶ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سید علی اصغر رفاهی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در استان ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در آمار تلفات درون شهری، کاهش ۸۹ درصدی را شاهد هستیم که این مهم ناشی از اقدامات بسیار خوب پیشگیرانه از قبیل نصب علائم راهنمایی و رانندگی، نصب دوربین‌های ثبت تخلفات و پاره از برنامه ریزی‌های جامع آموزشی در این زمینه بوده است.

وی به کاهش ۲۱ درصدی جرم سرقت و کاهش ۳۷ درصدی کلاهبرداری در استان اشاره کرد و بیان داشت: استان یزد کاهش ۳۲ درصدی جرائم منافی عفت و کاهش ۵۱ درصدی فرار زنان و دختران از خانه را نیز شاهد بوده واین توفیق را می‌توان مرهون برنامه ریزی و همکاری سایر دستگاه‌ها و احساس مسئولیت فرا قوه‌ای در موضوع پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی قلمداد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خاطرنشان کرد: در موضوع پیشگیری از وقوع جرم نقش همه دستگاه‌ها مشخص و وظایف بیان شده است که باید با یک هماهنگی کامل و همگرایی اثر بخش، برنامه‌های تدوین شده را پیش برد.

وی یادآور شد: در قانون اساسی به عنوان مهم‌ترین قانون کشور محوریت و مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه نهاده شده است و از آنجا که موفقیت در طرح‌ها وبرنامه‌های پیشگیرانه نیازمند عزم جدی و فراگیر همه دستگاه‌ها و نهاد هاست این قوه از سال آینده مطالبه‌گری نیز خواهد کرد و دستگاه‌ها باید بتوانند از عملکرد خود در موضوع پیشگیری که بر عهده آنان نهاده شده است دفاع نمایند.

رفاهی تصریح کرد: تمام تلاش و همت این مجموعه بر این است که برنامه ریزی‌های انجام شده فقط خلاصه در دستورالعمل‌ها و جلسات نگردد و به طور کامل عملیاتی گردد.

خبرآنلاین

بخش نظردهی بسته شده است..