یک نماینده مجلس:

هنوز ازظرفیت‌ های یزد بهره برداری مطلوب نشده است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پارک‎‎های علم و فناوری نباید به مراکز کاریابی تبدیل شوند، اظهار کرد: پارک‎‎های علم و فناوری بازوی توسعه استان‌ها هستند و می‌‎‎توانند نقش بسیار موثری در فرآیند توسعه متوازن استان‌ها داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  محمدرضا تابش در بازدید از پارک علم و فناوری یزد و در نشست با مدیران این مجموعه، ضمن تشریح ظرفیت‏‏‎‎های علمی بالای استان یزد، اظهار کرد: هنوز از این پتانسیل‎‎‌ها به صورت مطلوب و موثر، بهره‎‎برداری نشده است و یکی از دلایل آن نبود رابطه منطقی بین‏‏‎‎بخشی به ویژه در بین علم و صنعت است.

عضو هیات رییسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس، مهم‎‏‌ترین هدف از تاسیس پارک‎‎های علم و فناوری را پیوند دادن بین علم و صنعت دانست و گفت: در کنار این هدف، کارکردهای دیگری همچون افزایش زمینه صادرات، بالا بردن ارزش افزوده و ارتقای بهره‏‏‎وری را شاهد خواهیم بود؛ هر چند عمدتاً شرکت‎‎های دانش بنیان توانسته‎‎اند قدم‎‎های خوبی در این رابطه بردارند، ولی در اجرایی شدن ایده‎‎های خود در بازار با تنگنا مواجه هستند.

تابش با بیان اینکه نباید پارک‎‎‌ها تبدیل به مراکز کاریابی شوند، تصریح کرد: پارک علم و فناوری بازوی توسعه استان است و شرکت‎‎های مستقر در آن می‌توانند نقش بسیار مهم و موثری در فرآیند توسعه متوازن استان و راهکارهای فناورانه برای حل مسائل ارائه کنند.

عضو هیات امنای دانشگاه یزد، عدم وجود برنامه آمایش سرزمین از گذشته دور تاکنون را از مشکلات موجود بر سر راه توسعه استان برشمرد و گفت: استان یزد کانون ثبات و پایداری در قلب کویر و بهره‎‎مند از نیروهای علمی و نخبه است که حمایت و بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای آنان می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات استان باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین درخصوص برخی درخواست‎های مطروحه مسئولان پارک، قول مساعد پیگیری از طریق بودجه سال ۹۵ کل کشور و قانون برنامه ششم توسعه داد.

«داریوش پورسراجیان» رییس پارک علم و فناوری یزد نیز در ابتدای این بازدید با قدردانی از حضور نماینده مردم اردکان در پارک علم و فناوری یزد، گفت: متاسفانه در عدم پیشبرد برخی از اهداف مجموعه پارک، کمتر عوامل درون‎‎زای سیستم دخیل هستند.

وی یکی از دلایل عدم ارتباط بین پارک‎‎های علم و فناوری و صنعت را جدا بودن ساختار وظیفه‎‎ای آن‌ها دانست و گفت: متاسفانه صنایع و بازرگانی، پتانسیل پارک‎‎‌ها را به خوبی نشناخته‎‎اند تا برای استفاده از آن‌ها در ارتقای تکنولوژی خود برنامه‎‎ریزی کنند.

پورسراجیان افزود: اگر منابعی به بخش صنعت داده می‌‎‎شود، باید با اولویت ارتقای تکنولوژی باشد.

خبرانلاین

بخش نظردهی بسته شده است..