رشد ۳۵ درصدی اعتبارات شهرستان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از رشد ۳۵ درصدی اعتبارات شهرستان یزد خبر داد.

حمیدرضا نصیری‌زاده، در نشستی با فرماندار یزد و نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد ریال در اختیار سازمان مدیریت استان یزد است، اظهار داشت: این مبلغ باید بر اساس قانون بین ۱۰ شهرستان استان توزیع شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات شهرستان یزد عنوان کرد: اعتبارات شهرستان یزد نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

نصیری‌زاده با اشاره به اینکه همواره نسبت به اعتبارات استان یزد انتقاداتی وارد بوده است، افزود: افزایش اعتبارات نیازمند همگرایی بیشتر، تحقق و پیگیری مسئولان استان و نمایندگان مجلس و این مهم باید به دور از جهت‌گیری‌های سیاسی انجام شود در غیر این صورت به نتیجه قابل قبولی دست نخواهیم یافت.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه این سازمان به سرعت توانست جایگاه خود را باز یابد و امیدواریم احیای این سازمان بتواند در اعمال نظرات کارشناسی برای تخصیص اعتبارات موثر واقع شود.

محمدصالح جوکار با اشاره به وضعیت درآمدها و بودجه‌های استان یزد بیان کرد: بودجه این استان ناچیز است و با این بودجه نمی‌توان انتظار پیشرفت در پروژه‌های مهم استان داشت زیرا بودجه‌های ناچیز بین پروژه‌های بزرگ تقسیم می‌شود و در نهایت پیشرفت چشمگیری حاصل نخواهد شد.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد: مدیران شهرستان‌های مختلف استان یزد به ویژه مرکز استان بتوانند با توجه به اعتباراتی که در اختیار آنها قرار دارد، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و به ویژه در زمینه اعتبارات عمرانی، اولویت‌بندی کارشناسانه داشته باشند.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات استان یزد، حاشیه‌نشینی و اتباع بیگانه را از مسائل بارز مرکز استان خواند و اظهار امیدواری کرد: جایگاه شهرستان یزد به عنوان مرکز استان با توجه به مسائلی نظیر حاشیه‌نشینی، حضور اتباع بیگانه، مهاجرت‌های مردم روستاها و شهرهای اطراف و … به درستی در توزیع اعتبارات دیده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که اعتبارات استانی پاسخگوی نیازهای این استان نیست و همه مدیران با همراهی سازمان مدیریت باید عزمی جدی برای جذب اعتبارات ملی داشته باشند.

منبع: فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..