هفته فرهنگی شهر یزد در کرج برگزار می‌شود

no-thumbs

معاون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهردار کرج از رایزنی میان دو شهرداری یزد و ایران کوچک برای برگزاری هفته‌های فرهنگی در این دو شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سید علی‌اکبر میروکیلی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از ساکنان شهر کرج اصالتا یزدی بوده و در نقاط مختلفی از این کلان‌شهر دو میلیون نفری حضور دارند که این افراد اغلب متعهد به سنت و فرهنگ شهر زادگاه‌شان بوده و علاقمند به توسعه و ترویج این فرهنگ هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه کرج شهر قومیت‌های متعدد و فرهنگ‌های متنوع است، اجرای برنامه‌هایی که بتواند این فرهنگ‌ها و قومیت‌ها را با یکدیگر آشتی دهد بسیار موثر و مفید خواهد بود.

میروکیلی گفت: گفت‌وگوهای اولیه مبنی بر برگزاری هفته فرهنگی بین دو شهر کرج و یزد با شهردار این شهر تاریخی و قدیمی انجام گرفت که بر اساس آن توافق‌های ابتدایی به عمل آمد تا با اجرای طرح‌های متنوع و متعلق به هر شهر در شهر دیگر، مقدمات آشنایی مردم دو نقطه جغرافیایی کشور را بیش از پیش فراهم کنیم.

این مسئول اضافه کرد: یزد به عنوان دارالعباده ایرانیان، با بافت تاریخی و سنتی بسیار کهن و زیبا، یکی از نقاط گردشگری کشور به شمار می‌آید که رتبه سوم گردشگری ایران را به خود اختصاص داده و می‌توان با ایجاد آشنایی بیشتر میان ساکنان این دو شهر، ضمن افزایش تعامل بین قومیت‌ها، فضای گردشگری دو منطقه را تا حد زیادی گسترش داد.

به گفته میروکیلی، تصمیمات آتی و برنامه‌ریزی‌های مفصل‌تر در خصوص برگزاری هفته فرهنگی دو شهر در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..