تامین نیمی از مواد اولیه واحدهای فولادی کشوردر یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ۵۵درصد ماده اولیه واحدهای فولادی کشورازمعدن چادرملوو چغارت در استان یزد تامین می شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزدطی نشستی گفت: ذخیره سنگ آهن در استان یزد یک میلیارد تن وظرفیت تولید سنگ آهن سی میلیون تن در سال است .

علمدارافزود: در حال حاضر ازمجموع سنگ آهن تولیدی استان یزد پانزده میلیون تن کنستانتره آهن تولید می شود که این میزان بیش ازپنجاه درصد سنگ آهن تولیدی کشور را شامل می شود.
وی همچنین به تولید سالانه شانزده میلیون تن سنگ آهن درمعدن چادرملو اشاره کرد و گفت:معدن چادرملو در مجموع ظرفیت تولید ده و نیم میلیون تن کنسانتره آهن و یک و نیم میلیون تن سنگ آهن را دارد و بزرگترین معدن سنگ آهن کشور است که ماده اولیه بیش از چهل درصد واحدهای فولاد سازی کشور را تامین می کند .
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزدگفت: کل جابجایی معدن چادرملودر سال جاری بیست و چهار میلیون تن بوده که هشت میلیون تن آن سنگ آهن و شانزده میلیون تن باطله بوده است.
علمداربا اشاره به اینکه تاکنون صدو هشتاد میلیون تن سنگ آهن از معدن چادرملو استخراج شده گفت :ذخیره زمین شناسی معدن چادرملو چهارصد میلیون تن است که قابلیت استحصال سیصدو بیست میلیون تن سنگ آهن را دارد.
وی افزود:استان یزد با بیش از پنجاه نوع ماده معدنی دومین استان معدنی کشور و اولین تولید کننده سنگ آ هن در کشور است .تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..