رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه:

مانور سراسری زلزله و ایمنی با رویکرد محله محور در ابرکوه

همزمان با سراسر کشور مانور سراسری زلزله با شعار مدرسه ایمن – جامعه تاب آور در مدرسه دخترانه شهیده روحی شهرستان ابرکوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / خلیل اکرمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه اظهار داشت : این مانور درمدرسه دخترانه شهیده روحی ابرکوه و با مشارکت جمعیت هلال احمر، مدیریت بحران، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی اورژانس و …  برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه در حاشیه برگزاری این مانور گفت: به همت اعضای کانون هلال احمر مانور تخلیه و اسکان اظطراری و اموزش نحوه پناهگیری و خروج اظطراری در زمان وقوع زلزله برگزار و دانش‌اموزان با آموزش‌های لازم در این مانور طریق پناه گیری در زمان زلزله را آموختند.

اکرمی گفت : این مانور با هدف آموزش دانش‌آموزان در بحث آمادگی در برابر زلزله و کاهش خسارات جانی و مالی در زمان وقوع زلزله برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مانورها تاثیر بسیار زیادی را در مواقع بحرانی خواهد داشت تصریح کرد: باید در راستای توسعه آگاهی‌ها و افزایش توانمندی‌های جوانان و نوجوانان دانش‌آموز، برای مقابله با بحران گام برداشته شود تا چنانچه واقعه‌ غیرمترقبه‌ای در شهرستان ما به وقوع بپیوندد میزان خسارات، صدمه‌های جسمی و تلفات به کم‌ترین میزان کاهش پیدا کند و به نوعی از هم اکنون پیشگیری‌های لازم را آموزش بینند تا در صورت وقوع کم‌ترین خسارت را داشته باشیم.

اجرای عملیات پناه گیری و خروج صحیح دانش‌آموزان از کلاس‌های درس، خودامدادی و امدادرسانی به مصدومان فرضی و اطفای آتش از بخش‌های مختلف این مانور بود.

بخش نظردهی بسته شده است..