راه‌اندازی جمعه بازار و روز بازار کتاب در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان از برنامه‌هایی که از سوی افراد مبتکر و خلاق استان برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان دنبال می‌شود به راه‌اندازی جمعه‌بازار و روز بازار کتاب اشاره کرد.

به گفته حوتی‌نژاد، باید گروه‌های مردمی‌ از جمله خیران مدرسه‌ساز و خیران مسجدساز نیز وارد این عرصه شوند.  وی از اجرای طرح «کتاب درمانی» در زندان‌های استان خبر داد و افزود: این حرکت بزرگ با استقبال زندانیان و مراکز اصلاح و تربیت روبه رو شده‌ و قرار است در همه زندان‌های استان اجرا شود.  حوتی‌نژاد با تأکید بر ضرورت ورود گروه‌های مردمی‌ به عرصه کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: جامعه توسعه‌یافته به مردمانی آگاه و بیدار نیاز دارد. به گفته وی، اگر موفق شویم که زندگی مردم را با کتاب همراه کنیم، به طور طبیعی خواهیم توانست از دیگر آسیب‌های اجتماعی استان نیز بکاهیم.

سید خلف حوتی نژاد از دیگر طرح‌ها را عرضه کتاب دست‌دوم در روز بازار کتاب، ایجاد سامانه تبادل کتاب در فضای مجازی، معرفی روستاهای دوستدار کتاب و برگزاری جشنواره شهرستان پایتخت کتاب را نام برد.


حوتی‌نژاد ادامه داد: مهم‌ترین رکن و کلید اصلی برنامه‌های پایتخت کتاب در دست شهردار یزد است.  به گفته وی، نقش شهردار در این برنامه، اجرای طرح کتابخانه دیجیتال، اِلمان‌سازی با موضوع کتاب و مواردی از این دست است که باید در شهر یزد هم دنبال شود.
حوتی نژاد گفت: معماری سنتی و بناهای خشتی استان با داشتن گنجایش بسیار برای القای فرهنگ کتاب‌خوانی برای تهیه طرح پایتخت کتاب ایران با همکاری دستگاه‌های مسئول به خدمت گرفته خواهند شد.
مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند برای افزایش رشد سرانه مطالعه شهروندان یزدی اقدام کند و برای این کار نیازمند سرمایه‌های مادی و سرمایه‌های اجتماعی است.
همشهری

 

بخش نظردهی بسته شده است..