کاهش نرخ جرائم در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس دادگستری یزد از کاهش چشمگیر نرخ جرائم طی سالجاری در این استان خبر داد .

سید علی اصغر رفاهی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم یزد گفت: در سالجاری شاهد کاهش ۸۹ درصدی تلفات جاده ای هستیم.

وی ادامه دارد: این موفقیت ناشی از اقدامات پیشگیرانه از قبیل نصب علائم راهنمایی و رانندگی ، نصب دوربین های ثبت تخلفات و پاره از برنامه ریزی های جامع آموزشی در این زمینه بوده است.
این مسئول به کاهش ۲۱ درصدی جرم سرقت و کاهش ۳۷ درصدی کلاهبرداری و همچنین کاهش ۳۲ درصدی جرائم منافی عفت و کاهش ۵۱ درصدی فرار زنان و دختران از خانه خبر داد .
رفاهی خاطرنشان کرد: این توفیق ها را می توان مرهون برنامه ریزی و همکاری سایر دستگاه ها و احساس مسئولیت فرا قوه ای در موضوع پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی قلمداد کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد افزود: در موضوع پیشگیری از وقوع جرم نقش همه دستگاه ها مشخص و وظایف بیان شده است که باید با یک هماهنگی کامل و همگرایی اثر بخش برنامه های تدوین شده را پیش برد.
رفاهی اضافه کرد: در قانون اساسی به عنوان مهمترین قانون کشور محوریت و مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه نهاده شده است .
وی تاکید کرد: از آنجا که موفقیت در طرح ها وبرنامه های پیشگیرانه نیازمند عزم جدی و فراگیر همه دستگاه ها و نهاد هاست این قوه از سال آینده مطالبه گری نیز خواهد کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از قوع جرم دادگستری یزد ادامه داد: دستگاه ها باید بتوانند از عملکرد خود در موضوع پیشگیری که بر عهده آنان نهاده شده است دفاع نمایند.
رفاهی گفت: تمام همت این مجموعه بر این است که برنامه ریزی های انجام شده فقط خلاصه در دستورالعمل ها و جلسات نگردد و به طور کامل عملیاتی گردد.
چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرائم استان با موضوع تشکیل کارگروه عملیاتی نمودن آیین نامه حمایت بعد از خروج معتادین با دستگاه های ذیربط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این جلسه مصوب شد طرح پژوهشی مشترکی توسط دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یزد و با کمک معاونت اجتماعی استانداری در خصوص و دلایل کندی روند اجرایی نمودن این آیین نامه و یافتن راهکاری مناسب جهت تسریع در عملیاتی شدن آن انجام گیرد و نتیجه اعلام گردد.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..