اهالی بخش بهمن ابرکوه در انتظار ساخت درمانگاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  به نقل از همشهری تنها مرکز درمانی بخش بهمن، درمانگاه فرسوده شهر مهردشت است که توان پاسخگویی به نیاز حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت این بخش را ندارد.
ساختمان این درمانگاه بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و از این رو با رایزنی مسئولان بخش و فرمانداری ابرکوه با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، تدابیری برای ساخت درمانگاه جدید در این بخش اندیشیده شده است.
مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، ساخت درمانگاه در این بخش در مجاورت درمانگاه فعلی را منوط به پیشرفت ۴۰ درصدی ساختمان درمانگاه جدید با حمایت خیران عنوان کرده‌اند و پس از این میزان پیشرفت، دانشگاه مسئولیت تکمیل آن را بر عهده خواهد گرفت. تا به امروز مسئولان بخش هنوز موفق به جذب حمایت خیران برای ساخت و پیشرفت ۴۰ درصدی این درمانگاه نشده‌اند و تنها یک باب خانه از سوی یکی از خیران برای ساخت درمانگاه وقف شده که هنوز به فروش نرسیده است.
این بخش نه تنها از درمانگاه شبانه‌روزی محروم است، بلکه ارائه خدمات به صورت روزانه نیز در این درمانگاه فرسوده با دشواری انجام می‌شود از این رو مردم بخش بهمن به ویژه شهر مهردشت انتظار دارند که مسئولان برای حل این معضل چاره‌اندیشی کنند.

تعهدات شهرستان برای ساخت درمانگاه جدید
بخشدار بهمن درباره پیگیری ساخت درمانگاه در این بخش به همشهری گفت: ایجاد مراکز درمانی بر اساس ضوابط خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.
«علی‌اکبر اسحاقی» یکی از ضوابط ساخت درمانگاه جدید در هر نقطه از کشور را پوشش جمعیت ۲۰‌هزارنفری و همچنین فاصله ۳۵ دقیقه‌ای آن نقطه با مراکز درمانی عنوان کرد.
وی با بیان این‌که بخش بهمن حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: البته فاصله دورترین نقطه این بخش به شهر ابرکوه بیش از ۳۵ دقیقه است از این‌رو ساخت درمانگاه جدید در این بخش مورد تاکید مسئولان شهرستان و استان قرار گرفته است.
این مسئول ادامه داد: باید توجه داشت که مرکز درمانی که در بخش ساخته می‌شود صرفا برای مرکز بخش نیست و باید دورترین نقاط بخش را نیز پوشش دهد از این رو قرار است درمانگاه جدید شبانه‌روزی در شهر مهردشت ساخته شود.
اسحاقی گفت: مسئولان بهداشت و درمان استان اعلام کرده‌اند که تملک زمین و ساخت ۴۰‌درصد از ساختمان درمانگاه جدید باید با همیاری مردم انجام شود تا دانشگاه علوم پزشکی یزد بتواند بقیه ساختمان را تکمیل و تجهیز کند.
وی افزود: تا کنون ۲ تا ۳ قطعه زمین برای ساخت این درمانگاه پیشنهاد شده اما مورد تایید قرار نگرفته است و در نهایت مقرر شد که درمانگاهی در مجاورت درمانگاه فعلی بخش در شهر مهردشت ساخته شود.

اهدای یک خانه برای تامین هزینه ساخت درمانگاه
بخشدار بهمن با بیان این‌که بعد از ساخت ساختمان جدید، ساختمان فرسوده فعلی تخریب خواهد شد، اضافه کرد: قطعا تا زمانی که درمانگاه جدید ساخته نشود، درمانگاه فعلی برای خدمات رسانی به مردم دایر خواهد بود.
وی از نیاز ۴۰۰ میلیون تومانی برای پیشرفت ساختمان درمانگاه جدید تا ۴۰ درصد خبر داد و افزود: دنبال منابع خیری برای آغاز ساخت درمانگاه جدید هستیم.
به گفته او، یک باب خانه خیری برای ساخت درمانگاه وقف شده که هنوز به فروش نرفته است.
اسحاقی ادامه داد: این خانه بنا به گفته اعضای شورای شهر ۳۰۰ میلیون تومان ارزش دارد که اگر این گونه باشد، می‌توان با فروش آن ساخت درمانگاه را آغاز کرد و به این ترتیب همیاری مردمی به ظهور می‌رسد.
وی تاکید کرد: تا زمانی که ساخت درمانگاه در بخش انجام نشود، دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل آن اقدام نخواهد کرد اما تا به امروز اقدامی برای ساخت درمانگاه انجام نشده است.
این مسئول اظهار امیدواری کرد که خانه‌ای که برای ساخت درمانگاه اهدا شده است به زودی به فروش برود تا عملیات ساخت درمانگاه جدید برای ارتقای خدمات به مردم بخش آغاز شود.

آمادگی برای تکمیل در صورت اجرای تعهدات شهرستان
رئیس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از توافق این دانشگاه با مسئولان شهرستان برای ساخت ۴۰ درصد از ساختمان درمانگاه جدید با حمایت خیران خبر داد.
«حسن لطفی» افزود: دانشگاه علوم پزشکی اعتبار لازم و مجوز شروع به ساخت مراکز درمانی جدید را با توجه به شرایط اعتباری موجود کشور ندارد از این رو پیشنهاد شده است که تکمیل این ساختمان بعد از پیشرفت ۴۰ درصدی از سوی دانشگاه انجام شود.
وی با اشاره به فرسودگی درمانگاه موجود در شهر مهردشت با سابقه بیش از ۴۰ سال از زمان ساخت، ادامه داد: اطراف درمانگاه فعلی شهر، زمینی برای ساخت درمانگاه جدید در اختیار مسئولان شهرستان قرار دارد.
این مسئول اضافه کرد: نقشه درمانگاه جدید تهیه شده و در اختیار مسئولان شهرستان قرار گرفته است و امیدواریم با حمایت و همراهی خیران شهرستان، عملیات ساخت به زودی آغاز شود تا در بهره‌برداری از درمانگاه تسریع شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این درمانگاه را ۱/۲‌میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هر زمان که ساختمان به پیشرفت مورد توافق با مسئولان شهرستان رسید، دانشگاه آمادگی لازم برای تخصیص اعتبار و تکمیل آن را دارد.

ساخت درمانگاه اردکان با مشارکت خیران
«حسن لطفی» رئیس مرکز بهداشت استان از ساخت درمانگاه در شهر عقدا در شهرستان اردکان با حمایت خیران خبر داد و افزود: ساختمان درمانگاه عقدا با حمایت خیران به ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز از سوی دانشگاه در سال جاری برای تکمیل آن اختصاص یافته است.

بخش نظردهی بسته شده است..