یک مقام مسئول مطرح کرد:

افزایش نرخ بیکاری در استان یزد/بیکاری در یزد به ۱۱/۸ درصد افزایش یافته است

مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از افزایش نرخ بیکاری استان بر اساس طرح آمارگیری نیروی کار تابستان امسال به 11/8 درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  به نقل از همشهری «فریبا آیت‌اللهی» افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری نیروی کار استان در فصل تابستان امسال به ۱۱/۸ درصد افزایش یافته در حالی که نرخ بیکاری استان در فصل بهار۷/۹ درصد بوده است.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۶/۷ درصد بوده است، ادامه داد: نرخ بیکاری نیروی کار استان در فصل تابستان نسبت به فصل بهار،۳/۹درصد افزایش یافته است.
آیت‌اللهی با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در کشور۱۰/۹درصد است، افزود: به این ترتیب نرخ بیکاری نیروی کار استان از متوسط کشوری نیز بالاتر رفته است.
وی با بیان اینکه استان از حیث نرخ بیکاری در فصل بهار در جایگاه پنجم کشور قرار داشته است، افزود: افزایش نرخ بیکاری نیروی کار استان در فصل تابستان این جایگاه را به رتبه بیستم کشور کشانده است.
مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به افزایش قابل توجه نرخ مشارکت اقتصادی استان، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصل تابستانی به۴۲/۴درصد افزایش یافته است.
آیت‌اللهی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان۳/۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی مردم در فصل بهار ۳۸/۲ درصد بوده است اما با این جهش ۴/۲ درصدی شاهد پیشی گرفتن استان از میانگین متوسط مشارکت اقتصادی۳۸/۹درصدی در کشور هستیم.

بخش نظردهی بسته شده است..