رمز تداوم قیام عاشـــــورا


۴۰ روز از فاجعه غمبار عاشورای حسینی می‌گذرد و هنوز اهل‌بیت سیدوسالار شهیدان (ع) کربلا در سفر اسارت با کوله باری از غم و داغ فراق عزیزانشان روزگار می‌گذرانند؛ کاروانی که در آن زینب(س) صبور به همراه برادر‌زاده‌اش امام سجاد(ع) پیام‌رسانی عاشورا و قیام خونین اباعبدالله(ع) را به عهده دارد. او با تحمل درد و غم و مشقت سفری که درآن داغ‌های سنگین برادران، فرزندان و اقوام و خویشانش را نیز بر دوش خود دارد و در پی تکمیل قیام حسینی، به روشنگری و رسوایی دشمن می‌پردازد و مردم را که به خواب جهالت و گمراهی دچار شده‌اند نهیب می‌زند.
زبان بُرّان او یادآور فصاحت و بلاغت علوی است که دنیا طلبی کوفیان را سرزنش می‌کرد. دختر علی(ع) فرصت اسارت را بدل به تبلیغ حقانیت می‌کند و محافل شادی دشمن را بزم رسوایی آنها می‌سازد. اربعین ثمره قیام عاشوراست.
کاروان اسرا در مسیر برگشت از شام به مدینه در کربلا توقف کرد و هر‌یک از اسیران رنج کشیده با حضور بر سر نشانی از یک عزیز خود به نوحه و‌زاری پرداختند و شرح آنچه را پس از آنها در اسارت دیده‌اند خبر دادند.
اربعین به نقل شیخ مفید و شیخ طوسی سالروز بازگشت بازماندگان کاروان اباعبدالله(ع) از شام به مدینه و ورود اولین زائر قبر مطهر سیدالشهدا(ع) جناب جابربن عبدالله انصاری است.همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..