برگزاری نخستین حراج عمومی اسب در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) برای اولین بار در استان یزد، حراج عمومی اسب با نظارت فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

 

محمد جواد دهقان، عضو کمیته برگزاری این حراج با بیان این که معمولاً حراج اسب در کشور به صورت خصوصی از سوی مالکان اسب برگزار می‌شود و کمتر شاهد برگزاری حراج عمومی هستیم، افزود: در حراج عمومی برخلاف حراج‌های خصوصی اسب، برگزارکننده ذی‌نفع نیست و باید در آن، تمام اسب‌ها به دقت کنترل و وضعیت سلامت و اصالت آنها توسط دامپزشک و کمیته تبارنامه بررسی شود تا در صورت نبود مشکلی برای ورود به حراج تایید شوند.

 

وی با بیان این که حراج عمومی اسب استان یزد در تاریخ ٢٦ آذرماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: البته هنوز مکان برگزاری این حراج نهایی نشده که به زودی در این باره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

دهقان، حراج اسب را بستر مناسبی برای حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم بین مالک یا پرورش‌دهندگان اسب با خریداران دانست و گفت: علاوه بر حذف واسطه‌ها، یک خرید مطمئن در قالب این قبیل حراج‌ها دنبال می‌شود چرا که تمامی اسب‌ها توسط کارشناس رسمی قیمت‌گذاری می‌شوند و قیمت پایه نیز پایین‌تر از قیمت کارشناسی اسب اعلام می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این حراج اسب قرار است در قالب آیین‌نامه حراج اسب و با حضور ناظر فدراسیون سوارکاری کشور برگزار شود. به منظور حمایت از مالکان اسب، هزینه‌های ثبت نام توسط برگزار‌کننده بسیار کم در نظر کرفته شده و هزینه برگزاری حراج نیز از محل جذب تبلیغات و اسپانسر تامین خواهد شد.

 

دهقان گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد این حراج می‌توانند به آدرس www.equineindustry.ir مراجعه یا با شماره تلفن‌ 32720032 – 035 یا ۰۹۱۳۳۵۸۵۸۴۵ تماس حاصل کنند.

 

وی با پیش‌بینی ثبت نام بین ۶۰ تا ۷۰ راس اسب در این حراج، بیان کرد: اسب‌های مناسب برای حراج به دلیل محدودیت‌های موجود، پس از بررسی و تایید نهایی، انتخاب و وارد حراج خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود با تبلیغاتی که صورت گرفته، استقبال خوبی از این برنامه از سوی خریداران داخل و خارج استان انجام شود.

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..