تولید ۳۶۰ تن ماهی گرمابی در استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر شیلات و آبزیان یزد از تولید ۳۸۰ تن ماهی گرمابی در این استان در سالجاری خبر داد و گفت: برای این منظور ۱۸۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۲۰۰ باب استخر کشاورزی این خطه رها سازی شد.

محمد مهدی شطرنجی وزن این بچه ماهی ها را ۲۰ گرم بیان کرد و افزود: ماهیان گرمابی استان از گونه کپور ماهیان شامل معمولی ، علفخوار یا امور و کپور نقره ای بود.

وی دوره پرورش این گونه ماهیان را شش ماهه اعلام و اظهار کرد: با شروع فصل گرم استان اواخر فروردین ماه رها سازی بچه ماهی گرمابی در استان آغاز و نیمه آبانماه صید آن آغاز می شود.
شطرنجی توجه به تغذیه ماهیان در دوره پرورش را الزامی خواند و گفت: ماهیان گرمابی قادر هستند در فصل سرد با رفتن به عمق آب از تغذیه خودداری و به حیات خود ادامه دهند بنابراین آبزی پروران می توانند در صورت عدم صید نسبت به نگهداری این ماهیات در استخر خود نمایند.
وی تصریح کرد: کشاورزان و گلخانه داران می توانند با توجه به شرایط حاکم بر منطقه نسبت به پرورش ماهی اقدام کنند.
وی تعداد دارندگان مجوز فعالیتهای شیلاتی در استان را ۷۵۰ فقره بیان کرد و گفت: میزان سرانه مصرف ماهی در استان ۷.۵ کیلوگرم است.
مدیر شیلات و آبزیان استان یزد افزود: این رقم در ایران و جهان به ترتیب ۸.۵و ۱۸.۹ کیلوگرم است.
در استان یزد همچنین ماهی خاویاری، ماهی سفید، کپور ماهیان، ماهی قزل آلا، ماهی تیلاپیا و بسیاری از گونه های دیگر در استان پرورش داده می شود.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..