اصلاح ورودی روستای فهرج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) دهیار روستای فهرج از اصلاح ورودی این روستا از جاده یزد- بافق خبر داد و افزود: ورودی روستا از سمت پمپ بنزین از سوی دهیاری و ورودی روستا به صورت زیرگذر از سوی اداره کل راه و شهرسازی در حال اجرا است.
به گزارش همشهری «علی‌اصغر بافقی‌زاده» ادامه داد: روند پیشرفت تکمیل این ورودی‌ها قابل قبول است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید. وی بر لزوم همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای نگهداری از بافت روستای فهرج تاکید کرد. این مسئول افزود: برخی از بناهای قدیمی ‌روستا از جمله قلعه تاریخی و ارزشمند فهرج در حال تخریب است و اگر برای نجات آن تدبیری اندیشیده نشود، تا چند سال آینده به کلی تخریب خواهد شد. بافقی‌زاده با اشاره به قابلیت‌های قلعه برای ارائه خدمات گردشگری، افزود: تاکنون هیچ اقدامی‌ برای مرمت و نجات قلعه از تخریب از سوی مسئولان دستگاه‌های مربوطه انجام نشده است. دهیار روستای فهرج از تلاش دهیاری برای بهسازی ورودی مسجد جامع این شهر خبر داد و گفت: معابر روستا به شدت نیازمند رسیدگی است؛ چرا که چند سال از عمر آسفالت آنها می‌گذرد و برخی از معابر هنوز خاکی هستند. وی با بیان این‌که مردم روستا کم و بیش به اهمیت و ارزش این روستای تاریخی واقف هستند، بر ضرورت فرهنگسازی برای جلب مشارکت مردم برای حفاظت از روستا و اجرای طرح‌های گردشگری تاکید کرد.
بافقی‌زاده افزود: تاسیسات گردشگری روستا تنها به یک مرکز اقامتی متوسط محدود می‌شود اما به تازگی شرکت تعاونی دهیاری با مشارکت مردم برای ساخت مراکز اقامتی و گردشگری در روستا تشکیل شده است. وی از ایجاد مراکز گردشگری و کمپ‌های کویرنوردی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های طبیعی روستای فهرج خبر داد. دهیار فهرج از برنامه‌های مورد توجه دهیاری فهرج را اصلاح ورودی، پیاده‌روسازی و آسفالت معابر نام برد و افزود: اعتبار دهیاری‌ها چندان رضایت‌بخش نیست اما دهیاری خرانق همه درآمد را برای بهبود شرایط روستا به کار گرفته است. وی بر ضرورت در اختیار گذاشتن قیر یارانه‌ای به دهیاری برای بهسازی معابر روستا تاکید کرد و افزود: روستای فهرج دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منحصر به فردی است که به خوبی به گردشگران معرفی نشده است.

بخش نظردهی بسته شده است..