بازدید فرماندار مهریز از روند احداث بندرخشک پیشگامان

no-thumbs

فرماندار و اعضای انجمن مدیران صنایع و معادن شهرستان مهریز از سایت بندرخشک پیشگامان مستقر در این شهرستان بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‎‎های عمرانی انجام شده در این بندر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان محمد رضا بابایی رییس هیات مدیره و مدیر عامل بندر خشک گفت: استان یزد به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده مواصلاتی کشور، در این چند سال اخیر شاهد رشد صنعتی خوبی بوده، به گونه‎‎ای که مقام پنجمین استان برتر صنعتی کشور را کسب کرده است.

وی افزود: همچنین به لحاظ سرانه سرمایه‎‎گذاری، استان یزد مقام اول کشور را از آن خود کرده است و همین مزیت‌ها باعث شد که یزد برای ایجاد بندر خشک، بهترین مکان باشد و بخش خصوصی در این موضوع پیش قدم شود.
بابایی به اهمیت ایجاد بندر خشک در استان یزد نیز اشاره کرد و گفت: توسعه بنادر دریایی با مشکلات خاص خودش همراه است به نحوی که امکان توسعه در آنجا به سختی میسر می‎‎شود و از طرفی نیز مباحث امنیتی در بنادر دریایی مهم است که ریشه در استراتژی پدافند غیر عامل در کشور دارد، بنابراین ساخت بندر خشک در مرکز کشور و استان یزد لازم شناخته شده است.
مدیر عامل بندرخشک پیشگامان از جدیت و پشتکار پرسنل و پیشرفت کار در بندر خشک خبر داد و گفت: زیر‎‎ساخت‎‎ها گام نخستی بود که باید برداشته می‎‎شد و سایر اقدامات از جمله زیرسازی شهرک حمل و نقل بندر خشک و راه‌های دسترسی و سالن‌های عمومی با جدیت در حال انجام و تکمیل است.
بابایی از بندرخشک پیشگامان به عنوان بندر خشک تمام مکانیزه و غیر حضوری که خدمات لجستیکی را مبتنی بر خدمات مدرن فناوری اطلاعات ارائه خواهد داد، نام برد و افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی در این راستا فعالیت خواهیم کرد.
رییس هیات مدیره بندر خشک پیشگامان  با اشاره به این که فاز مطالعاتی این بندر اتمام یافته است، گفت: هم اکنون این طرح بزرگ وارد فاز اجرایی شده و با تمام توان در حال ساخت بخش‎‎های مختلف است و خوشبختانه زیرساخت‎‎های طرح انجام و اتصال ریلی نیز در حال اجراست که به زودی طبق برنامه زمان‎‎بندی آماده بهره‎‎برداری خواهد شد.
وی بر نقش حمایتی مسئولان استان و شهرستان مهریز از طرح بندر خشک به نیکی یاد کرد و گفت: مسئولان استان یزد برای ایجاد بندر خشک از ابتدای آغاز کار تاکنون حمایت و مساعدت لازم را انجام داده‌اند و از این به بعد نیز از حمایت‎‎های آنان در تسریع فعالیت‎‎های مربوط به این طرح استفاده خواهیم کرد.
سید محمد رستگاری فرماندار مهریز نیز ضمن بر شمردن مزایای ایجاد بندر خشک، گفت: بستر و زمینه مناسب برای رشد و توسعه صنعت شهرستان به واسطه همجواری با بندر خشک فراهم شده است و با برنامه‎‎ریزی هدفمند و جامع می‎‎توانیم از مزایای این طرح عظیم در بخش‎‎های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مهریز به خوبی بهره‎‎مند شویم.
وی ایجاد اشتغال پایدار برای شهرستان را یکی از مهمترین مزایای این بندر برای مردمان شهرستان مهریز خواند و ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همت مسئولان این بندر و مساعدت مسئولان استان و شهرستان هر چه سریعتر شاهد راه‎‌اندازی و شروع به فعالیت این بندر باشیم.
در ادامه نیز اعضا انجمن مدیران شهرستان مهریز از مراحل ریل گذاری و زیر سازی جاده‎‎های شهرک حمل و نقل بندر خشک و انبارهای ساخته شده در این مجموعه دیدن کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..