تاکید امام جمعه یزد بر گسترش فرهنگ ورزش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: فرهنگ ورزش باید در جامعه و بین آحاد مردم و جوانان ترویج شود .

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: فعالیت های فرهنگی و بخصوص اخلاق و ارزش های معنوی باید در ورزش روز به روز گسترش یاشد .

وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش بخاطر نوع مخاطبان از جایگاه ویژه ای برخوردار است بر برنامه ریزی برای گسترش فعالیت های فرهنگی تاکید کرد .
امام جمعه یزد گفت: توجه به موضوع جوانان و همچنین فعالیت فرهنگی ورزشی باید در کنار هم در عرصه این وزارتخانه مدنظر قرار گیرد .
ناصری در ادامه به ورزشکاران برجسته کشور و خصوصیات اخلاقی آنها اشاره و بر الگوگیری نسل جوان از قهرمانان و پهلوانان تاکید کرد .
وی با اشاره به اینکه اگر سجایای اخلاقی در میان ورزشکاران بنحو شایسته رشد نکند غرور و تکبر جای آن را می گیرد بر ارتقای مسائل فرهنگی تاکید نمود .
امام جمعه یزد گفت: ورزشکاران ایران باید همواره در کشورهای دیگر نمونه اخلاق و سرمشق برای دیگران باشند و این موضوع مهمی است .
ناصری همچنین بر بهره گیری هرچه بیشتر و بهتر از نظرات نخبگان و روحانیان در مباحث فرهنگی و ارزشی تاکید کرد .
وی به مسئله تماشاگران و حضور آنها در میادین ورزشی و رعایت اخلاق و ادب اشاره و خواستار فرهنگ سازی در این بخش شد .
امام جمعه یزد با بیان اینکه ورزش برای عموم مردم است بر برنامه ریزی و توجه به ورزش بانوان با رعایت اصول اخلاقی تاکید کرد .
ناصری گفت: بانوان جامعه اسلامی باید بتوانند بنحو شایسته از میادین ورزشی در فضایی امن استفاده کنند.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..