یزد پایلوت طرح‌های فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: استان یزد با ظرفیت بالایی که در حوزه‌های مختلف دارد می‌تواند به عنوان پایلوت طرح‌های فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در کشور معرفی شود.

محمدعلی طالبی در دومین نشست شورای عالی ورزش استان یزد اظهار داشت: توسعه ورزش و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه نقش مهمی در برطرف آسیب‌های مختلف اجتماعی دارد.

وی ادامه داد‌:‌ با ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان به نظر می‌رسید برنامه‌های فرهنگی در سایه جذابیت‌های ورزش و تبلیغات گسترده آن قرار گیرد و به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه جوانان کمتر توجه شود اما برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش به میزبانی استان یزد نشان می‌دهد وزارت ورزش و جوانان به حوزه فرهنگ نیز عنایت ویژه‌ای دارد.

طالبی افزود: برگزاری موفق این جشنواره می‌تواند در برطرف کردن مشکلات جوانان و آسیب‌های اجتماعی حوزه آنان نقش مهمی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه استان یزد یک استان فرهنگی با شاخص‌های بالا در این حوزه است، تصریح کرد: ۲۲ سال برتری مستمر دانش‌آموزان یزدی در کنکور سراسری، نرخ بالای باسوادی در استان،‌ پایین بودن نرخ بیکاری و شاخص بالای حوزه دانشجویی از جمله ویژگی‌های ممتاز استان یزد در حوزه فرهنگ است.

وی اظهار داشت: استان یزد با ظرفیت بالایی که در حوزه‌های مختلف دارد می‌تواند به عنوان پایلوت طرح‌های فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در کشور معرفی شود.

طالبی گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید رویکرد فرهنگی مناسبی را شاهد هستیم و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف استان در برگزاری شایسته جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش این امکان فراهم شود که استان یزد بتواند همواره در اجرای برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان به ویژه در حوزه فرهنگ و مسائل فرهنگی مشارکت داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این جلسه رشد و تعالی هر جامعه را در گرو سلامت آن دانست و افزود: مهمترین عامل برای رسیدن به این امر ورزش است.

مسعود شریعتی ادامه داد: در این راستا اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در نظر دارد تا با دعوت از عموم مردم به ویژه قشر هنرمند و فیلمساز جوان در سراسر کشور  جهت مشارکت مجدانه اقدام به برگزاری جشنواره فیلم سه دقیقه با ورزش نماید.

گفتنی است، پوستر اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش در پایان این نشست با حضور معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش و رئیس شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی رونمایی شد.

جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش از امروز به میزبانی استان یزد با هدف ترویج و تبلیغ ضرورت فرهنگ ورزش در جامعه آغاز به کار کرد و آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۱۸ فروردین ۹۵ و زمان اختتامیه آن ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با میلاد حضرت عباس (ع) خواهد بود.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..