استان یزد کمبود روحانی هجرت و مستقر دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: این استان به اندازه نیاز دارای روحانی مستقر و هجرت نیست و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

حجت الاسلام کوهستانی گفت: حوزه علمیه یزد، سابقه و پیشینه بسیار درخشانی دارد و شخصیت های برجسته جهانی تحویل جهان اسلام و تشیع داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: این سازمان از محصولات و خروجی حوزه استفاده می کند، یعنی ما طلبه پرورش نمی دهیم، بلکه از طلابی که حوزه تربیت می کند، استفاده می کنیم.

وی در خصوص ارتباط سازمان تبلیغات اسلامی با حوزه علمیه استان یزد، افزود: رابطه این دو نهاد به علت داشتن هدف مشترک و جدا نبودن از یکدیگر، بسیار نزدیک و تنگاتنگ است  و بصورت ماهیانه جلساتی نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی با تاکید بر این که سازمان تبلیغات در راستای ساماندهی و اعزام مبلغ برنامه های خوبی اجراء کرده است، افزود: اعزام مبلغان به مناطق مختلف به دو صورت دائم و مناسبتی انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: در حال حاضر به دلیل تعداد ناکافی روحانیون، نمی توانیم به تمام روستاهای استان، روحانی اعزام کنیم. برای جبران این کمبود پیشنهاد داده ایم که روحانیون به عنوان سرباز مبلغ، به مناطق محروم و مورد نیاز اعزام شوند.

وی در ادامه با تاکید بر این که به روز رسانی مبلغان و روحانیون وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است، تصریح کرد: حوزه علمیه نیز وظیفه تربیت و پرورش طلاب و روحانیون را به عهده دارد.

وی به فعالیت روحانیون طرح هجرت و مستقر در استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: به روز رسانی مبلغان طرح هجرت و مستقر، یکی از ضرورت هاست ما در این راستا حداقل دو بار در سال، گردهمایی و کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف را برگزار می کنیم. همچنین نرم افزار و کتاب های مختلفی متناسب با نیازهای روز به آنها ارائه می کنیم.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی در ادامه با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی، اظهار داشت: یکی از برنامه های موفق در کشور نه تنها برای سازمان تبلیغات اسلامی، بلکه برای تمام ارگان ها، برگزاری گفتمان های دینی است.

وی با تاکید بر این که فضای گفتمان باید به صورتی باشد تا پرسش های افراد آزادانه مطرح شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه گفتمان های دینی در سطح مدارس، حوزه های علمیه خواهران و برادران و دانشگاه ها برگزار شده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به این که بالغ بر ۲۰۰ گفتمان دینی طی سال گذشته در سطح استان یزد برگزار شد، تصریح کرد: اساتید گفتمان دینی در روزهای نخست از استان های قم و تهران بودند که بسیار هزینه بردار بود، بنابراین افراد مستعد را گزینش کرده و دوره های آموزشی برای آنها برگزار کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت کشور، گفت: در خصوص سبک زندگی هیچ کشوری مانند ایران اسلامی، الگوی کامل برای زندگی و حیات طیبه ندارد؛ ما در جهت داشتن الگو هیچ کم و کاستی نداریم، اما این الگوها باید به جامعه معرفی شوند و می توان در این راستا از ظرفیت های مبلغان بهره برد.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی ادامه داد: برخی از مردم از اسوه ها و الگوهای سبک زندگی اسلامی بی خبر هستند و اطلاعات و آگاهی کافی نسبت به این موضوع ندارند، بنابراین طلاب و روحانیون باید این نوع سبک زندگی را به مردم معرفی کند.

حجت الاسلام کوهستانی با اشاره به عوامل تقویت شبکه تبلیغی استان یزد، گفت: از نظر کمیت، حوزه های علمیه برای تقویت شبکه تبلیغی استان یزد باید به کمک سازمان تبلیغات بیایند و از لحاط کیفیتی نیز برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، تهیه کتب به روز، همدلی و همزبانی و تعامل با حوزه های علمیه سبب تقویت شبکه تبلیغی استان می شود.

حوزه نیوز

 

بخش نظردهی بسته شده است..