خط و نشان ارشاد برای تبلیغ در ماهواره‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) یکی از ابزار‌های رخنه فرهنگی در کشور شبکه‌های ماهواره‌ای هستند که بر اساس قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری با آن‌ها تخلف است.


حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص قوانین اجرایی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور گفت: یکی از ابزار‌های رخنه فرهنگی در کشور شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور است که بر اساس قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هرگونه همکاری در قالب مصاحبه، آگهی، ارسال خبر یا مشارکت در تولید برنامه و تمامی رفتار‌ها بر اساس قوانین تخلف محسوب می‌شود.
 
وی افزود: قوانین ما طبق ماده ۱۰ ممنوعیت تجهیزات ماهواره‌ای به صراحت دستگاه‌ها را مکلف کرده تا با کسانی که همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای دارند، برخورد کند و در ماده ۱۳ قوانین اجرایی ممنوعیت ماهواره، هر گونه ارسال آگهی را ممنوع و بر اساس دستور‌العمل دولت و مصوبه شورای عالی قوانین برای هر یک مجازات‌هایی منظور شده است. وزارت فرهنگ و ارشاد با همکاری وزارت ارتباطات و صدا و سیمای جمهوری اسلامی موظف است به آیین نامه ممنوعیت هر گونه همکاری در این زمینه را تدوین، تنظیم و ابلاغ کنند.
 
وی افزود: از دیگر تخلفات، ارسال آگهی به شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله کالاهای مصرفی، بهداشتی یا آگهی برای نمایش فیلم است که در صورت شناسایی این اقدام و عواملی که مبادرت به ارسال آگهی می‌کنند، پیگیری می‌شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مخابرات، تمام آگهی‌ها اخبار و گزارش‌ها را رصد می‌کنند تا چنانچه تخلفی صورت گیرد و محرز شود تا مرحله لغو پروانه کالا‌های تبلیغاتی پیش برود. البته پیش از آن تذکراتی داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه اکنون شاهد کاهش آمار تبلیغات ماهواره‌ای هستیم و یکی از مسائلی که باعث کاهش تبلیغات شده، این است که پیگیری‌ها صورت گرفته،‌ تذکرات داده شده و جدیت در برخورد اعلام شده است. امیدواریم که این روند تداوم داشته باشد و با فرهنگ‌سازی درست افرادی که به خاطر ناآگاهی مبادرت به مصاحبه یا ارسال خبر یا آگهی کرده‌اند، توجیه شوند و همکاری‌ها قطع و یا کاهش یابد.

وی عنوان کرد: بسیاری از کسانی که تخلف داشته‌اند، اظهار بی‌اطلاعی از تخلف همکاری می‌کردند و حتی بسیاری از هنرمندان اقدام به شکایت از پخش آثار و محصولات فرهنگی‌شان توسط شبکه‌های ماهواره‌ای کرده‌اند که حرکت بسیار خوبی است.

وی افزود: صاحبان کالا و خدمات از طریق وزارت بهداشت هشدار داده و آگاه شده‌اند و حتی محصولات  دارویی که مجوز داشته باشند تا مرحله مسدود کردن دفاتر اقدام خواهیم کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان

بخش نظردهی بسته شده است..