معابر شهر زارچ بهسازی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  به نقل از همشهری شهردار زارچ از اجرای عملیات آسفالت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع در معابر این شهر خبر داد و افزود: این عملیات در طول فعالیت شهرداری زارچ، کم سابقه بوده است.
به گزارش همشهری «محمدرضا حفیظی» گفت: اجرای طرح آسفالت در زارچ با مدیریت جهادی به پیش می‌رود و شهرداری در سال جاری برای آسفالت خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌های شهر تلاش مضاعفی کرده است. وی با بیان این‌که وضعیت نامطلوب معابر شهری و خیابان‌های شهر از اساسی‌ترین مشکلات این شهر است، ادامه داد: این وضعیت در طول سال‌های قبل مورد توجه شهروندان قرار داشته و بر اصلاح آن تاکید شده است.
شهردار زارچ تاکید کرد: از این رو اقدامات مناسبی برای آسفالت معابر و کوچه‌های شهر از سوی شهرداری در دستور کار قرار گرفت. وی گفت: یکی از نیازهای مهم و ضروری شهروندان، تردد آسان، ایمن و کاهش بار ترافیکی در معابر شهر است؛ از این رو از ابتدای سال ۹۲ تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر مرمت شده است.
حفیظی با بیان این‌که رسالت شهرداری در سال جاری برای عمران، آبادانی و خدمات‌رسانی به شهر و شهروندان سنگین‌تر است، بیان کرد: نامناسب بودن آسفالت معابر شهر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شهری است. وی تاکید کرد: شهرداری زارچ از ابتدای سال ۹۲ با جدیت و همت ویژه پس از تهیه قیر، در اقدامی بی‌سابقه به لکه‌گیری بلوار شهید صدوقی(ره) با ۹۶ هزار مترمربع، کوچه‌های دادگاه و کارگر با ۱۵‌هزار‌مترمربع، بوستان جوان با ۸ هزار مترمربع و دیگر معابر با ۱۵‌هزار‌متر‌مربع اقدام کرده است.
این مسئول افزود: از دیگر اقدامات شهرداری برای اصلاح و مرمت شبکه معابر شهری، مرمت آسفالت خیابان مجلسی با ۶۰ هزار مترمربع بوده است. حفیظی گفت: شهرداری با این اقدامات خدمات شایسته‌ای را به شهر و شهروندان ارائه کرده به طوری که حجم آسفالت معابر شهری در دو سال گذشته نسبت به اعتبار شهرداری بسیار کم‌نظیر بوده است. وی با بیان این‌که آمار و اطلاعات موجود موید تلاش شهرداری برای اصلاح معابر شهر است، ادامه داد: آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها اقدامی ارزشمند برای بهبود کیفیت محیط شهری است.
شهردار زارچ ادامه داد: اجرای آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها برای روان‌سازی تردد شهروندان در شهر و همچنین تسریع در نقل و انتقالات روزانه شهروندان، رویکرد مهمی است که از ابتدای امسال با روکشی خیابان مجلسی با جدیت دنبال شده است. وی اظهار کرد: آسفالت گسترده کوچه‌ها نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد و با پیگیری‌های انجام شده پس از تامین قیر مورد نیاز، از سوی شهرداری دنبال خواهد شد. حفیظی گفت: شهرداری زارچ با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهر، برای توسعه شهر زارچ می‌کوشد و لازم است که همه شهروندان در این برنامه، ایفای نقش کنند.
شهردار زارچ یکی دیگر از اقدامات شهرداری زارچ را رسیدگی به وضعیت پارک‌های شهر و افزایش تجهیزات آنها اعلام کرد و افزود: تجهیزات ورزشی و وسایل بازی باعث رونق هر چه بیشتر پارک‌ها خواهد شد. وی افزود: شهرداری برای توسعه و تجهیز پارک‌های شهر به امکانات استاندارد و وسایل رفاهی و تفریحی به تجهیز پارک شهید قاسم دایا اقدام کرده است.
حفیظی گفت: نصب وسایل ورزشی در پارک‌ها، روی آوردن مردم و کودکان به ورزش و همچنین پرکردن اوقات فراغت آنها، تجهیز پارک‌های شهر را ضروری کرده است.
وی ادامه داد: وسایل بازی نصب شده از جنس پلی‌اتیلن انتخاب شده تا استانداردهای مورد نیاز برای ایجاد فضاهای بازی در پارک‌های شهر رعایت شود.
شهردار زارچ از ویژگی‌های استفاده از وسایل بازی پلی‌اتیلن را ایمنی بالای این وسایل نسبت به وسایل فلزی قدیمی بیان کرد و افزود: نصب این وسایل در پارک‌های شهر نقش موثری در کاهش خطرات برای کودکان و افزایش ایمنی پارک‌ها دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..