هشدار استاندار یزد نسبت به دلسردی سرمایه گذاران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) استاندار یزد گفت: نگاه به سرمایه‌گذاران خارجی مثبت، همراه با دوراندیشی و دور از بدبینی باشد و اجازه ندهیم آنان با بعضی از رفتارهای نادرست از سرمایه‌گذاری در استان دلسرد شوند.

جلسه هماهنگی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور استاندار یزد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دو معاون استاندار، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و نمایندگان دستگاه‌های عضو مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: ضروری است زیرساخت‌ها و فرصت‌های لازم را برای ترغیب سرمایه‌گذاری خارجی در استان فراهم کنیم و برای گشایش فضای سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم برنامه داشته باشیم.

«سید محمد میرمحمدی» تأکید کرد: باید پایه‌های اقتصادی کشور و استان بر مبنای تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان پی‌ریزی شود.
وی ادامه داد: در فضای امروز جامعه اقتصاد مقاومتی باید محور کارها باشد و با فضای جدیدی که بعد از موضوع پساتحریم به وجود آمده است می‌توانیم در راستای رونق اقتصادی گام برداریم.
وی بابیان اینکه ضرورت دارد از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بومی و داخلی نیز به نحو مطلوب استفاده شود، افزود: در کنار این مهم باید کیفیت تولیدات و بهره‌وری موجود را با تکیه‌بر تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید افزایش دهیم و رقابت‌پذیری در واحدهای تولیدی را بالا ببریم.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: برای سرعت بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌ها پس از یک سال و نیم تلاش پنجره واحد برای سرمایه‌گذاری در استان ایجادشده است و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری باید مشکلات موجود را رفع کند تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بااحساس اعتماد و آرامش خاطر وارد استان شوند.


نگاه به سرمایه‌گذاران خارجی مثبت باشد

عالی‌ترین مقام اجرائی استان گفت: باید نگاه به سرمایه‌گذاران خارجی مثبت، همراه با دوراندیشی و به‌دوراز بدبینی باشد زیرا تفاوت این قشر با سرمایه‌گذاران داخلی تنها در زبان و آداب‌ورسوم است و در این زمینه نیز می‌توانیم از ظرفیت نمایندگی وزارت امور خارجه در استان استفاده کنیم و اجازه ندهیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با بعضی از رفتارهای نادرست از سرمایه‌گذاری در استان دلسرد شوند.

استاندار یزد بابیان اینکه دستگاه‌های نظارتی چشم‌وچراغ سایر دستگاه‌ها هستند، افزود: اگر این دستگاه‌ها مواردی را خواستار شدند باید با مستدل و مستند همراه با اعتمادسازی به آن‌ها پاسخ گفت، زیرا خوشبختانه در دولت تدبیر و امید هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های نظارتی و اجرائی در استان وجود دارد و همه در مسیر خدمت به مردم گام برمی‌دارند.

گفتنی است در ادامه این جلسه در ارتباط با ظرفیت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

خبرآنلاین

بخش نظردهی بسته شده است..