چاه‌های آب یزد مجهز به کنتور هوشمند می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد از تجهیز کلیه چاه‌های استان یزد به کنتور حجمی تا پایان سال جاری خبر داد.

 

"محمدرضا حکیمی" در جمع مسئولان و نمایندگان چاه‌های کشاورزی منطقه شمش و بهادران در این خصوص افزود: بنا به تأکید وزارت نیرو، یکی از وظایف اصلی شرکت آب منطقه‌ای یزد نصب کنتور هوشمند است که در منطقه بهادران، ۳۲ حلقه چاه به این کنتورها مجهز شده‌اند.

وی ابراز خرسندی کرد که در منطقه بهادران هیچ چاه غیرمجازی وجود ندارد و مردم منطقه بهادران بیشترین همکاری را باشرکت آب منطقه‌ای می‌کنند.

حکیمی شرط ادامه حیات کشاورزی و حفظ سرمایه کشاورزان را حمایت و همکاری دو جانبه بین کشاورزان و مسئولین دانست.

وی افت سطح آب‌های زیرزمینی، خشک شدن قنات‌ها و کاهش آبدهی چاه‌ها را ناشی از برداشت‌های بی رویه برشمرد.

"عبدالرسول زرنگار" دبیر هیات اجرایی خانه کشاورز استان یزد نیز در این نشست ابراز کرد: کشاورزان از بی‌عدالتی در اجرای قانون رنج می‌برند.

وی افزود: در مدیریت مصرف آب باید عدالت، رعایت و قانون برای همه اجرا شود، در غیر این صورت به نتیجه نمی‌رسیم .

زرنگار خاطرنشان کرد: در این مقطع زمانی نصب کنتور هوشمند راه علاجی است برای مدیریت مصرف آب ولی به این شرط که در نصب کنتور هوشمند تبعیض قائل نشوند و همه چاه‌ها به این کنتور مجهز شوند.

دبیر هیات اجرائی خانه کشاورز استان با بیان این که عملکرد نامطلوب و خودخواهی بعضی از افراد که برای آیندگان ارزشی قائل نیستند، موجب بروز فجایع امروز شده است، گفت: شرکت آب منطقه‌ای یزد دلسوز کشاورزان و آیندگان است و ما کشاورزان باید با همکاری و حمایت یکدیگر راه‌حلی برای این بحران پیدا کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد روزی باشیم که با فرهنگ‌سازی مناسب، به نصب کنتور هوشمند نیازی نباشد و ما خود از منابع آب درست استفاده کنیم و برداشت بی‌رویه نداشته باشیم.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..