نشست مدیر کل ارشاد یزد با هنرمندان میبدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) علی غیاثی ندوشن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با هنرمندان شهرستان میبد دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا هنردوست رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان میبد توضیحاتی در مورد فعالیت های ارشاد در ٣ سال گذشته ارائه نمود و گفت : هدف ما ارتقاء و اصلاح وجهه فرهنگ در شهرستان بوده که با کمک همکاران به این هدف مهم رسیده ایم.
در ادامه غیاثی ندوشن مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد ضمن بزرگداشت هفته بسیج از بزرگان میبد مثل آیت ا… عبدالکریم حائری به عنوان شخصیت بزرگ جهان اسلام یاد نمود و گفت : با وجود استعداد های خوب میبد و زیر ساختها و ظرفیت های فرهنگی هنری و حضور آیت ا… اعرافی از این شهرستان انتظار بیشتری می رود. 
در ادامه استاد اخلاقی شاعر کشوری شهرستان میبد در خصوص کنگره سراسری دوسالانه شعر توحیدی صحبت کرد و از مدیر کل در خواست حمایت بیشتر برای بهتر برگزار شدن آن در سال آینده داشت.
سید ناصر امامی هنرمند تئاتر شهرستان نیز به استعداد های شهرستان در زمینه های مختلف اشاره کرد و خواستار کمک بیشتراداره کل در زمینه تئاتر شد و کریم بیکی مسئول سایت نارین نیوز خواستار حمایت از رسانه های شهرستان بویژه در فضای مجازی به سایت های دارای مجوز شد.
خانم موسوی نماینده عکاسان شهرستان در این نشت گفت: هنرمندان عکاس میبد نزدیک به ٩ سال در شهرستان نمایشگاه برگزار می کنند و سال گذشته نیز نمایشگاه کشوری در شهرستان برگزار شد  اما به خاطر مسائل مالی در حال حاضر رغبتی برای این کار وجود ندارد و عکاسان جذب سایت های خبری شده اند. وی نبود آموزشگاه تخصصی عکاسی را از دیگر کمبود های این شهرستان برشمرد.
در ادامه فلاح مدیر آموزشگاه هنر های تجسمی کلبه هنر با اعلام اینکه تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص کلاسهای هنری بسیار ضعیف است افزود: مردم شناخت کمی از این هنر دارند ضمن اینکه ما هنرمندان تجسمی مکانی برای نمایش و فروش آثار نداریم.
حسین آقایی مسئول انجمن نمایش نیز به مشکلات در زمینه تئاتر از قبیل ضعف عمده در بازیگری و نویسندگی اشاره کرد و مشکل ثبت گروه های نمایشی در سایت استقرار و مشکل تعطیلی سینمای جوان شهرستان میبد را از دیگر مشکلات انجمن نمایش شهرستان دانست.
افخمی مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان با اشاره به اینکه انجمن خوشنویسان میبد اولین انجمن شهرستانها در استان است که به صورت شورایی اداره می شود گفت: در طول سال در سطح شهرستان آموزش خوشنویسی و مراسم زنده خوشنویسی برگزار می شود و سال ٩٢ هم نمایشگاه استانی خوشنویسی برگزار شد و در بخش نمایشگاه و بخش خوشنویسی زنده نیاز به حمایت مالی داریم.وی نبود نگارخانه در مرکز شهر را از مشکلات انجمن خوشنویسان شهرستان اعلام نمود.
غیاثی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در پایان نسبت به مواردی که اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مطرح کردند در حد توان قول مساعد داد و از همه هنرمندان بویژه هنرمندان پیشکسوت به خاطر حضور در این جلسه تشکر نمود و به پیشنهادات و درخواست های مطرح شده حاضرین پاسخ داد.

بخش نظردهی بسته شده است..