بهره مندی ۱۶ هزار نفر از خدمات بیمارستان صحرایی یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: مجموعا افزون بر ۱۶ هزار و ۳۵۷ نفر از خدمات بیمارستان صحرایی به صورت رایگان بهره مند شدند.

محمدرضا وفایی نسب با بیان اینکه بیمارستان صحرایی از دوم آذرماه به مدت پنج روز در محل حسن آباد مشیر شهر یزد برپا شده بود افزود: در این بیمارستان ۱۱ مورد عمل جراحی، ۱۲ هزار و ۹۴۱ نفر ویزیت توسط پزشکان متخصص ،فوق تخصص و عمومی و یکهزار و ۸۴ مورد مراجعه دندانپزشکی صورت گرفت.

وی همچنین خدمات پارکلینیکی در این مدت را دو هزار و ۳۴۱ مورد بیان و اظهار کرد: ۴۴۰ مورد هم به بیمارستان های شهدای کارگر، شهید صدوقی، شهید رهنمون، افشار و گودرز ارجاع داده شد.
رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان صحرایی شهدای جامعه پزشکی استان یزد استقبال مردم را از بیمارستان خوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص و همچنین ۵۰ پزشک عمومی برای ارائه خدمت در این بیمارستان اعلام امادگی کرده بودند.
وفایی نسب تصریح کرد: تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی به صورت رایگان به مراجعه کنندگان ارائه شد.
وی هدف از برپایی بیمارستان صحرایی را ارائه خدمات تخصصی ،فوق تخصصی پزشکی به مردم نیازمند مناطق محروم و کسب آمادگی لازم در بحران ها و بلایا و آمادگی تیم های اضطرار اعلام کرد.
استان یزد در زمینه برپایی بیمارستان صحرایی در کشور برتر معرفی شده و از سال ۹۱ تاکنون سه بیمارستان صحرایی در این خطه برپا شده است.
سومین بیمارستان صحرایی استان یزد با همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی ،ستادسپاه الغدیر ، سازمان مدیریت درمان تامین اجتماعی ،بیمارستان های خصوصی و دولتی و ادارات و نهادهای این استان برپا شده بود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..