گندله سازی اردکان هیچگونه آلودگی زیست محیطی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) یک مدیر امور مهندسی مجتمع گندله سازی اردکان گفت: این مجتمع هیچگونه آلودگی زیست محیطی ، هوا و آب های زیر زمینی ندارد.

سیروس شهروان در بازدید علمی اعضای سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه الغدیر یزد از این مجتمع افزود: تمام مسائل ایمنی ، محیط زیست و فضای سبز طبق استاندارد های اداره منابع طبیعی ، حفاظت محیط زیست و اداره کار صورت گرفته است و مورد تائید این ادارات نیز می باشد.

وی همچنین در رابطه با زنجیره تولید فولاد از معدن تا شمش فولاد توضیحاتی ارائه ودر خصوص برنامه های آتی شرکت در زمینه تولید شمش، نورد ، میلگرد و پروفیلهای سبک نیز توضیحات لازم را ارائه کرد .
شهروان با اشاره به میزان سرمایه گذاری های کلان شرکت چادرملو در طول ده سال گذشته افزود: تا کنون بالغ بر ۱۰۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است که بخشی از آن برای ایجاد و توسعه فضای سبز به وسعت ۳۰۰ هکتار در داخل مجتمع اختصاص یافته و علاوه بر آن ۱۸۰ هکتار فضای سبز نیز در بیرون مجتمع ایجاد شده است .
مدیر امور مهندسی مجتمع در اردکان در خصوص دلیل انتخاب این مکان برای ساخت کارخانه گندله سازی اردکان گفت: قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت سنتو و خط راه آهن که این منطقه را به تمام استانهای کشور متصل می کند و مجاورت با خط لوله گاز وضرورت توسعه اقتصادی منطقه از جمله شاخص های تعیین کننده برای محل سایت گندله سازی اردکان بوده است .
پس از این بازدید ، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه الغدیر یزد طی نامه ای خطاب به مدیریت مجتمع با اشاره به وجود نظم و انضباط قابل تقدیر در مجتمع گندله سازی اردکان، از رعایت اصول زیست محیطی و ایجاد فضای سبز مناسب نیز قدردانی و توفیق مدیران و کارکنان مجتمع را از خداوند متعال مسئلت نمود .
در گزارش دیگری آمده است که مدیران مجتمع گندله سازی اردکان ، میزبان مدیر کل دیوان محاسبات یزد ، فرماندار و شهردار اردکان و هیات همراه را بودند .
در این دیدار محمود مصری نژاد مدیر مجتمع توضیحات مبسوطی در خصوص فرایند تولید فولاد از استخراج سنگ آهن تا تولید محصولات نهایی ارائه داد و با اشاره به حجم سرمایه گذاری انجام شده در بخش خصوصی و لزوم حمایت دولت از طرحهای ملی، همچون واحد های تحت پوشش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، به مشکلات و موانع پیش روی این صنعت اشاره کرده و نحوه پیشبرد کار تا به امروز برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در بودجه شرکت را تشریح کرد.
بر اساس همین گزارش، در پایان این نشست میهمانان از قسمت های مختلف مجتمع بازدید و از نزدیک با روند فعالیت و نحوه تولید گندله و نیز طرح های در دست توسعه و ساخت فولاد در مجاورت مجتمع گندله سازی اردکان آشنا شدند .
اردکان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..