اصلاح فرهنگ رانندگی دراستان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: باید نسبت به اصلاح فرهنگ رانندگی در این شهر اقدام کنیم.

سرهنگ منصور جمشیدی در جلسه شورای فرهنگ ترافیک شهرستان اردکان افزود: با توجه به معضلات و کنترل ترافیک و با همکاری فرمانداری و شهرداری این شهرستان مصوب شده است که دوربین های کنترل سرعت در سطح شهرنصب شود.
وی اضافه کرد: اصلاح معابر اردکان نیز در دستور کار قرار گرفت.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اشاره به اینکه تعاملات خوبی بین پلیس راهور ومسوولان وجود دارد تصریح کرد: امیدواریم خروجی آن، این باشد که مردم کمتر دچار حوادث ترافیکی شوند .
جمشیدی با بیان اینکه یکی از اقدامات پلیسی کنترل وبرخورد با متخلفان موتورسوار است ادامه داد: اقدامات پلیسی به سمت اقدامات فرهنگی گسترش یافته است .
وی اظهار کرد: برگزاری جلسات متعدد جهت آموزش، گسترش فرهنگ رانندگی، توزیع رایگان کلاه ایمنی در بین مردم و … از جمله اقداماتی است همکاران در راهنمایی ورانندگی انجام داده اند .
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد افزود: بیشترین آسیب ها و جراحات ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی است ، مطمینا اولویت در برخورد موتورسواران بدون کلاه ایمنی می باشد و توصیه می کنیم که مردم در این امر کمک و مساعدت لازم را داشته باشند .
فرماندار اردکان ضمن تشکر از مسوولان استانی و شهرستان در راستای اجرایی کردن قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین رویه مناسب اجرایی شدن قوانین ترافکی افزود: تاکنون در خصوص تسهیل در عبور و مرور شهروندان، سیاست های حمل و نقل عمومی، بررسی مسائل تجهیزات و علائم ایمنی راه های اردکان در جلسات مختلف شورای ترافیک شهرستان بررسی های لازم صورت گرفته و تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است.
حسین اسماعیلی پیگیری ارتقاء فرهنگ ترافیک را یکی دیگر از اقدامات و دغدغه های مسوولان مربوطه در شورای ترافیک شهرستان اردکان عنوان کرد و گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات وسیله نقلیه موتورسیکلت بویژه با عابرین یکی از اصلی ترین راه های کاهش این اتفاقات، توجه به مباحث فرهنگی و آموزشی در این راستا می باشد.
وی بر نصب دوربین کنترل سرعت در تقاطع ها و معابر پرتردد تاکید کرد و افزود: با توجه به رشد شهرستان، صنعتی شدن و بالتبع آن افزایش جمعیت مسلما نیاز نیاز به کنترل و نظارت بیشتر در امر تردد و مسائل ترافیکی نیز افزایش می یابد که یکی از بهترین وسایل کنونی در این امر استفاده از دوربین های کنترل سرعت می باشد.
وی افزود: در حال حاضر بحث ترافیکی و تصادفات از معضلات شهرهای بزرگ می باشد که امیدواریم با اجرایی شدن طرح نصب دوربین کنترل سرعت بتوان به نحو شایسته ای مشکلات موجود در این زمینه را رصد و برطرف نمود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..