رئیس اتاق اصناف یزد:

۴۵ کارگاه زرگری در یزد تعطیل شد

رییس اتاق اصناف یزد از تعطیلی ۴۵ کارگاه زرگری در این شهر خبر داد و گفت: رکود اقتصادی به تعطیلی کارگاه های زرگری دامن زده و در صورت تداوم آن حدود ۵۰ کارگاه دیگر به همین سرنوشت دچار خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مهدی باغستانی در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری اتاق اصناف ایران افزود: صنعت مهم یزد طلاسازی است اما تشدید فشارهای مالیاتی و دریافت عوارض گوناگون توسط شهرداری ، روز به روز وضعیت صنوف تولیدی را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: سیاست های اجرا شده برای خروج از رکود تاکنون تاثیری بر روی وضعیت اصناف در یزد نگذاشته و مشکلی را از آنان حل نکرده است.
رئیس اتاق اصناف یزد در ادامه با اعلام خبر تعطیلی ۱۶۰ کارخانه در شهرک صنعتی یزد گفت: اگرچه صنف موادغذایی از بقیه صنوف متحمل کمتر دچار ضرر و زیان شده اما با این حال کارخانه های تولید نان، نساجی و زرگری در یزد یکی پس از دیگری به سوی تعطیلی پیش می روند.
باغستانی افزود : متاسفانه کار به جایی رسیده که دیگر کسبه و بازاری ها در یزد از جیب خود و از پس اندازهای خود هزینه می کنند و رکود و فشار ماموران مالیاتی موجب شده که درآمد چندانی نداشته باشند.
وی در عین حال گفت: اگرچه در شرایط رکودی، کسبه باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند اما متاسفانه علاوه بر ماموران مالیاتی، شهرداری ها نیز عوارض متعددی را به اصناف تحمیل می کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..