تاکید معاون دادستان بر رعایت حقوق کودکان در جامعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور با بیان اینکه رعایت حقوق کودکان در جامعه ضروری است گفت: توجه به این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

سید مرتضی بختیاری  در نشست کارگروه زنان و خانواده استان یزد که با موضوع حقوق کودک برگزار شد با بیان اینکه در زمینه پرورش کودک در متون اسلامی ما مطالبی زیادی امده است افزود: متاسفانه در خانواده برخی از این توصیه ها هنوز پیاده نشده است.

وی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) که فرزندان خود را براساس زمانه خودشان پرورش دهید نه براساس زمانه کودکی خود اظهار کرد: ما با توجه شرایط زمان باید با کودکان رفتار کنیم.
بختیاری افزود: همچنین در فقه ، مبانی اخلاقی و دستورات اسلامی ما از قبل از تولد کودک دستوراتی امده است.
معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور گفت: تا سن سه سالگی اگر پدر و مادری در محیط خانواده با پنج زبان صحبت کنند این کودک بعد از این سن به پنج زبان مادری سخن خواهد گفت.
وی قدرت یادگیری کودکان در سن دوسالگی را بسیار قوی خواند و تصریح کرد: فطرتی که خداوند در انسانها قرار داده فطرت خدا گونه ای است و بعد این فطرت در اختیار پدر و مادر بعنوان کلاس اول قرار می گیرد.
وی افزود: اگر این گلها درست پروش پیدا کنند جامعه ما معطر خواهد شد و نحبگان می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را بصورت علمی رفع و موانعی سر راه رشد انسانها را برداشته و انسان به ان جایگاهی که در قرآن تعریف شده دست یابد.
استاندار یزد هم با بیان اینکه موضوع حقوق کودکان بسیار گسترده است گفت: کودک در مسیر زندگی خود با بسیاری از مشکلات و آسیب ها مواجه است.
سید محمد میرمحمدی اطلاع رسانی و اموزش را در زمینه توجه به حقوق کودکان مهم خواند اظهار کرد: باید به والدین و خانواده ها در این زمینه اموزش داد.
استاندار یزد با بیان اینکه کودکان به دلیل ناتوانی حقوق انها نادیده گرفته می شود افزود: والدین راهکار تربیت فرزند را در کتک زدن نبینند.
وی اظهار کرد: اگر امروز بسیاری از افراد خشونت امیز در جامعه مشاهده می کنیم ریشه آن در تربیت آنها در کودکی است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..