افزایش ۱۸۰ درصدی ورود سهامداران جدید به بورس یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر بورس منطقه ای یزد گفت: ورود سهامداران جدید به تالار بورس این استان در آبان ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن افزون بر ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.

علی اکبر جعفری اظهار داشت: در این ماه ۱۱۰ نفر برای نخستین بار برای سرمایه گذاری وارد بورس اوراق بهادار یزد شدند.

وی  ادامه داد: در آبان ماه سال جاری ۲۳۵ میلیون و ۸۳ هزار  سهم به ارزش ۳۷۵ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که از این میزان ۱۶۴ میلیون و ۵۷۴ هزار سهم به ارزش ۱۹۸ میلیارد و ۶۱۷ میلیون مربوط به خرید و بقیه مربوط به فروش سهام بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم معاملات ماه گذشته توسط کارگزاری ایساتیس پویا رقم خورده است، گفت: شاخص کل بورس اوراق بهادار پایان آبان ماه به ۶۲ هزار ۸۸۹ واحد رسید و شاخص بازار نخست نیز عدد ۴۳ هزار و ۶۱۰ واحد را تجربه کرد و شاخص بازار دوم نیز افزون بر ۱۳۹ هزار و ۸۶۲ واحد شد.

جعفری افزود: در آبان ماه امسال گروههای استخراج معادن با ۲۸.۲۰ درصد، گروه قند و شکر با ۱۶.۶۴ درصد، صنعت ابزارهای پزشکی و اپتیکی و اندازه گیری با ۱۵.۳۰ درصد، گروه استخراج زغال سنگ با ۱۴.۴۴ درصد، صنعت نشر و چاپ و تکثیر با حدود ۱۲ درصد و گروه زراعت و خدمات وابسته با ۱۱.۷۰ درصد بیشترین تغییر در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.

بورس منطقه ای یزد در سال ۱۳۸۳ راه اندازی شد و اکنون با چهار تالار معاملاتی و حدود ۴۰ دفتر معاملاتی در استان یزد در حال فعالیت است

منبع: مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..