زمینه اشتعال معلولان در جامعه فراهم شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه افراد مختلف دارای توانمندی‌های گوناگونی هستند، گفت: زمینه اشتعال معلولان و نابینایان در جامعه فراهم شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از نابینایان استان یزد، اظهار داشت: نابینایان باید یک واحد حقوقی داشته باشند که یک نفر از این افراد به طور مستمر با مراکز کار در ارتباط باشند و در مواردی که مشکلی ایجاد می‌شود، این واحد حقوقی از حق نابینایان دفاع کند.

وی تصریح کرد: این واحد حقوقی باید متشکل از کسانی باشد که کاریابی هم بلد باشند و رایزنی با ادارات انجام دهند و زمینه اشتغال آنها را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت افزایش و تقویت امید به زندگی در بین معلولان از جمله نابینایان، خاطرنشان کرد: مسائل مرتبط با تربیت و آموزش دینی و اعتقادی این افراد باید به صورتی به آنها بیان شود که هر یک به عنوان مبلغ دین فعالیت نمایند.

ناصری ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل شود که از استعداد همه افراد از جمله نابینایان استفاده شود و علاوه بر اینکه این افراد برای جامعه خدمت می‌کنند، جامعه هم از توانمندی‌های آنها بهره بگیرند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در نظر خداوند متعال افراد به ظاهرشان درجه‌بندی نمی‌شوند و خداوند به تقوای آنها نگاه می‌کند و به صورت ویژه کسانی که از نعماتی که دیگران دارند بی‌بهره است، نگاه دیگری دارد و با عدل خود با همه رفتار می‌نماید.

وی با تاکید بر اینکه این دنیا سرای فانی است، گفت: همه افراد از این دنیا رخت بر می‌بندند و به آخرت می‌روند، افرادی که در این دنیا سختی‌هایی از جمله محرومیت‌های جسمانی را کشیده‌اند، در آخرت پاداش‌های بسیار بالایی دریافت می‌کنند.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..