لزوم تغییر نگرش مدیران یزدی به سرمایه گذاران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: اگر استان می خواهد در بخش سرمایه گذاری موفق باشد باید نگرش مدیران دستگاههای اجرایی به سرمایه گذاران تغییر کند.

محمدرضا سیدحسینی  در جلسه هماهنگی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افزود: از این رو باید فرهنگ سازی و نهادینه کردن سرمایه گذاری را از دستگاههای اجرایی شروع کنیم و با تسهیل کردن امور ، مسیر ورود سرمایه گذاران را هموار کرده و فعالیت ها را سرعت دهیم.

این مسئول اضافه کرد: در این صورت است که استان یزد می تواند سهم خود را از سرمایه گذاری بخش خصوصی به دست آورد.
سیدحسینی درباره مشکلات زیست محیطی و قوانین نیز تاکید کرد: به جای تعطیل کردن واحدهای تولیدی و صنایع مشکل دار تلاش کنیم مشکلات حل شود چون این تعطیلی ها موجب فرار سرمایه گذاران و از دست رفتن فرصتها می شود.
** تعریف مشوق های استانی برای سرمایه گذاران ضروری است
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به مراحل پایانی شناسایی اولویت های سرمایه گذاری استان گفت: این بخش در قالب یک سی دی در حال تهیه است که ۸۰ درصد آن تمام شده است.
علی نمازی افزود: در کنار این موضوع دوره های آموزشی درخصوص سرمایه گذاری برگزار شده و آمادگی برای برگزاری دوره های دیگر نیز داریم.
وی به بررسی توان مالی هیأت های خارجی سفر کرده به استان نیز اشاره کرد و گفت: برای جذب بیشتر سرمایه گذاران نیازمند مشوق هایی هستیم که بخشی از آنها در کشور یکنواخت است به همین دلیل باید یکسری مشوق های منطقه ای و حتی استانی تعریف کنیم.
** احصای ۱۴۰ فرصت سرمایه گذاری شاخص در استان
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری یزد در ادامه این جلسه درباره شناسایی طرحها و فرصت های سرمایه گذاری استان گفت: در مجموع ۹۸۶ عنوان ، طرح و فرصت در قالب ۲۵شاخص دسته بندی شده است.
سیدحسین دشتی افزود: از میان این تعداد طرح و عنوان ، ۱۴۰فرصت سرمایه گذاری برای سفر رئیس جمهوری احصا شده که در حال رفع اشکالات آنها هستیم .
در ادامه این جلسه شرافت مدیرکل میراث فرهنگی استان در گزارشی درباره مراحل بازسازی ، مرمت و احیای ساختمان مالیه قدیم برای استقرار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و نیاز مالی برای ادامه کار ارائه کرد.
در پایان جلسه اعضا خواستار معرفی فرصت های سرمایه گذاری ، لزوم همراهی بیشتر دستگاههای نظارتی در سرمایه گذاری ها ، تغییر نگرش سنتی درباره ایرانیان خارج از کشور و اتباع بیگانه و ضرورت آموزش دست اندرکاران بخش سرمایه گذاری استان شدند.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..