مصر ف ضایعات خون در یزد کاهش داشته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت : پس از اجرای موفق طرح تحقیقاتی مدیریت ضایعات خون و فرآوده‌های خونی و متعاقب آن کاهش ضایعات خون در یزد، این طرح تحقیقاتی از سوی سازمان انتقال خون ایران جهت اجرای آزمایشی به صورت دستورالعمل کشوری اجرا خواهد شد.

دکتر "نقی تقوائی" که با همکاری دکتر "هایده جوادزاده شهشهانی" طرح تحقیقاتی مصوب مرکز تحقیقات خون و سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را انجام داده‌اند، در مورد نتایج این طرح اظهار داشت :  با اجرای این طرح کاهش ضایعات از ۱۳ درصد در سال ۹۲ به ۲.۶ درصد در سال گذشته رسید.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تحقیقاتی، استفاده صحیح و بهینه از خون و فرآورده‌های خونی است و در همین رابطه نیز پارسال، همایش مدیریت مصرف خون با حضور مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران و مسئولین استان در یزد برگزار شد.

تقوائی تصریح کرد: در سال جاری، کاهش ضایعات به عنوان یکی از اهداف کیفی و استراتژیک انتقال خون مصوب شد و در یزد دستورالعمل داخلی برای اجرای آن تدوین و از اوائل سال اجرا شد که پیروی اجرای این دستورالعمل و پایش ماهانه ضایعات شاهد کاهش آن به میزان ۶.۲ درصد در شش ماهه اول سال جاری بودیم.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: در همین راستا نیز در آبانماه جاری، دستورالعمل سازمان انتقال خون ایران در این زمینه تدوین و جهت اجرای آزمایشی در اختیار یزد و چندین استان دیگر قرار گرفت.

قدس

بخش نظردهی بسته شده است..