دو خبر از بافق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سرپرست تیم اعزامی بافق به مسابقات ملی ابتکارات دانش آموزی گفت: دانش آموزان بافقی در مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری رتبه سوم را از آن خود کردند.علی نادری زاده  افزود: این مسابقات در رشته های رباتیک، نجوم،اپلیکیشن نویسی اندروید، هوا فضا، زیست شناسی و شیمی به میزبانی پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.

سرپرست تیم دانش آموزان بافقی گفت: در این مسابقات دانش آموزان از سراسر کشور در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به رقابت پرداختند وشهرستان بافق با ۲۳ تیم در رشته های رباتیک،جراحی و شیمی بالاترین آمار حضور تیم اعزامی را در این مسابقات بعد ازشهر یزد به خود اختصاص داد.
وی افزود: به لطف خداوند و تلاش دانش آموزان و مسئولین ،تیم رباتیک بافق موفق به کسب رتبه سوم کشوری در مقطع متوسطه سرپرست تیم تصریح کرد: خانم ها راضیه باقری، ساجده دهستانی و فرحنازمحمدی در تیم رباتیک مسیریاب موفق به کسب رتبه سوم شدند و هدیه و لوح سپاس به رسم یاد بود در یافت کردند.
نادری زاده اظهار کرد:بافق در این مسابقات در بین ۱۶۰تیم شرکت کننده در رشته جراحی و شیمی جزو ۱۰ تیم برتر مسابقات و در رشته رباتیک مسیر یاب در بین ۲۵ تیم شرکت کننده موفق به کسب رتبه سوم و چهارم کشوری شد.
وی با بیان این که دانش آموزان بافقی از پتانسیل بالایی برخوردار هستند، حمایت مسئولین و خیرین برای پیشرفت دانش آموزان مبتکر و خلاق را خواستار شد.
***
حسین افضلی رییس کمیته امداد بافق گفت: مردم این شهرستان ۳.۹ میلیادر ریال زکات پرداخت کردند.
وی در جلسه شورا زکات بافق که با حضور امام جمعه ،معاون فرماندار و تنی چند از مسوولان مرتبط برگزار شد افزود: از این مبلغ ۲۸ میلیون ۵۶۵ هزار ریال زکات واجب و بالغ بر سه میلیارد و ۸۷۱ میلیارد ریال زکات مستحبی بوده است که مردم نوع دوست و ولایی این شهرستان در هشت ماهه امسال پرداخت کرده اند.
رئیس کمیته امداد بافق بافق گفت:از این مبلغ بیش از سه میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال صرف هزینه پروژه های عمرانی و فرهنگی از قبیل احداث، مرمت و تکمیل خانه عالم، ترمیم و لای روبی قنوات،ساخت مجتمع فرهنگی- تجهیز، مرمت مسجد و حسینه، کتابخانه و آشپزخانه شده است.
وی اضافه کرد: همچنین از محل زکات مستحبی مبلغ ۳۶۱ میلیون و ۹۴۰ هزار ریال در حوزه محرومین در زمینه تهیه هفت مورد جهیزیه نیازمندان و امور معیشتی مستمندان تحت پوشش این نهاد هزینه و پرداخت شده است.
افضلی، به اهدا درختان مثمر ثمر هم اشاره کرد و افزود: با توجه به همکار تنگاتنگ این نهاد با جهاد کشاورزی، در همین مدت بیش از ۳۷ نفر نخل خرما و ۱۱۳ اصله درخت پسته مرغوب، پلاک کوبی و بین کشاورزان نیازمند، به رایگان توزیع شد.
تعامل و همکاری با مجتمع مرغ گوشتی و تخم گذار برای در یافت زکات مستحبی، تبلیغات و فرهنگ سازی، نصب پارچه نوشته در مسیر های عبوری باغات و مزارع، تهیه و توزیع بروشور تبلیغاتی زکات بین کشاورزان و دامداران، برگزاری ۹ جلسه شورای مردمی زکات در روستاهای باقرآباد، دولت آباد و برکوئیه، همچنین همکاری با مبلغین زکات در سطح شهرستان بافق به صورت حضوری و چهره به چهره از فعالیت های هشت ماهه گذشته کمیته امداد امام خمینی بافق درزمینه زکات بوده که افضلی در این نشست به آنها اشاره کرد.
رئیس کمیته امداد بافق در پایان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص فریضه زکات اشاره کرد و از اعضای شورای زکات این شهرستان خواست در اجرای فرامین و منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر فرهنگ سازی و فقر زدایی از جامعه اسلامی تلاش مضاعف داشته باشند.
امام جمعه بافق هم در این نشست، فریضه ارزشمند زکات را از مهم ترین پایه های اقتصادی دین مبین اسلام خواند و گفت: پرداخت زکات موجب زدوده شدن آثار فقر و فلاکت از جامعه می شود.
حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی افزود: اگر این فریضه واجب الهی به درستی و دقت انجام شود نه تنها آثار فقر و تنگدستی از جامعه دینی ریشه کن می شود بلکه یک حرکت رشد و فزونی را در جامعه اسلامی در تمام ابعاد شاهد خواهیم بود.
وی ضمن اشاره به آیات متعدد قرآنی در خصوص جایگاه و اهمیت زکات، خاطر نشان کرد:: در آیات مختلف قرآن کریم، زکات همراه با دیگر واجبات همچون نماز، روزه و امر به معروف و نهی از منکر آمده و نسبت به انجام آن به مسلمانان تذکر و یادآوری متعدد شده است.
امام جمعه بافق تبلیغ و ترغیب را در همه امور موثر دانست و خاطرنشان کرد: مردم در مورد پرداخت زکات آگاهی کافی ندارند و برهمین اساس فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در امر پرداخت زکات باید مورد توجه بیش از پیش متولیان امر قرار گیرد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..