افزایش اشتغال در مناطق روستایی اردکان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون فرماندار اردکان گفت: با اجرای طرح نیازسنجی آموزشی و مهارت آموزی روستایی، اشتغال در مناطق روستایی افزایش می یابد.

مصطفی پوردهقان در جلسه طرح نیازسنجی آموزشی و مهارت آموزی روستایی با بیان اینکه توسعه آموزش روستایی یکی از مهمترین شاخصه های موفقیت کشور است، افزود: لازمه تحقق این مهم آموزش مناسب نیروی انسانی ماهر کارآمد است.

وی با بیان اینکه ظرفیت و نیازها را باید در روستاها سنجید و براساس آن سرمایه گذاری کرد ، گفت: در برگزاری دوره های آموزش های فنی و حرفه ای در روستاها باید بدنبال افزایش سطح مهارت های جوانان روستایی در زمینه های مختلف باشیم.
این مسئول با بیان اینکه همچنین امروزه با توجه به افزایش نرخ بیکاری در میان بانوان ضروری است که بیش از هر زمان دیگری دختران روستایی به دنبال مهارت افزایی باشند تصریح کرد: با ایجاد اشتغال پایدار مهاجرت معکوس از شهرها به سمت روستاها صورت می گیرد .
پوردهقان با اشاره به اینکه در روستاها بدلیل داشتن فضای بکر و طبیعی و با برنامه ریزی زمینه را می توان برای جذب گردشگران مهیا کرد ادامه داد: گردشگری روستایی با دادن خدمات و تسهیلاتی نظیر اسکان و پذیرایی ، برپایی مراسمات محلی و تولید و فروش صنایع دستی و محصولات کشاورزی که خوشبختانه در اکثر روستاهای این شهرستان به خوبی به چشم می خورد می تواند گسترش یابد.
رییس مرکزآموزش فنی وحرفه ای اردکان نیز در این نشست با بیان اینکه نقش آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان سازمان ارائه دهنده خدمات آموزشی در حرفه های مختلف غیرقابل انکار است گفت نیازسنجی ، برنامه ریزی و تدوین راهکارهای اساسی به منظور افزایش اشتغال در مناطق روستایی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.
نادر متالهی افزود: شناسایی و بررسی مشاغل روستایی موجود ، در اولویت کاری قرار دارد.
وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی قابلیت های بومی روستاها عنوان و اظهار کرد: براساس این طرح مطابق نیاز روستائیان نسبت به راه اندازی رشته مورد نظر و ارائه آموزش در مرکز فنی و حرفه ای اقدام می شود.
متالهی خدمات رسانی به روستائیان و رونق و توسعه روستاها را از مزایای طرح نیازسنجی آموزش برشمرد و گفت: اجرای این طرح موجب ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی روستائیان خواهد شد.
وی یکی از اهداف طرح نیازسنجی را تغییر رویکرد آموزش از عرضه محور به تقاضا محوردانست و اظهار کرد: فرم های نیازسنجی توسط دهیاران تکمیل می گردد و این نیاز سنجی بر اساس مولفه های اقلیمی، زیستی و جمعیتی انجام می گیرد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..