تالیف کتاب “شرحی بر سنت حفاظت معماری” در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) کتاب "شرحی بر سنت حفاظت معماری" توسط عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد تالیف شد.

 

 این کتاب تالیف دکتر "محسن عباسی هرفته" استادیار دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد است که توسط انتشارات این دانشگاه منتشر شده است.

مقدمه این کتاب را دکتر "مهدی حجت" از اساتید و نظریه‌پردازان سرشناس حوزه حفاظت معماری در ایران و بنیان‌گذار سازمان میراث فرهنگی کشور نوشته است.

"محسن عباسی هرفته" مولف این کتاب در این مورد گفت: این کتاب به طور مشخص به ارائه شواهد تاریخی در مسجد جامع اصفهان پرداخته و سعی کرده با ذکر مصادیقی از این مسجد، مباحث نظری خود را ملموس‌تر و محسوس‌تر به خوانندگان ارائه کند.

وی افزود: کتاب حاضر برای اولین بار به طرح نظریه "سنت حفاظت معماری" در ایران به صورت مشخص و با آداب نظریه پردازی می‌پردازد و سعی دارد سابقه، جایگاه، ابعاد، شاخصه‌ها و ویژگی‌های سنت حفاظت را در معماری ایران جستجو و تبیین کند.

عباسی هرفته در پایان نیز خاطرنشان کرد: این کتاب هم‌اکنون از طریق کتابفروشی‌های معتبر و فروشگاه‌های الکترونیکی کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..