محرومیت کمانداران یزدی از فضای اختصاصی تمرین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) «امیر کاظمی‌پور» کماندار ملی‌پوش یزدی با اشاره به محرومیت ورزشکاران تیراندازی با کمان استان از امکانات و تجهیزات از جمله فضای تخصصی بر‌ضرورت سرمایه‌گذاری روی این رشته ورزشی تاکید کرد. وی عقیده دارد که مسئولان استان باید به جای سرمایه‌گذاری در رشته‌های ورزشی که آینده درخشانی ندارند، در رشته‌هایی چون تیراندازی با کمان که دارای ورزشکاران توانمند و توانایی درخشش در عرصه‌های بین‌المللی است سرمایه‌گذاری کنند.
درخشش ورزشکاران یزدی در رشته تیراندازی با کمان، راه‌یابی کمانداران یزدی به تیم ملی و درخشش آنها در صحنه‌های بین‌المللی همگی معرف ظرفیت‌‌های استان در این رشته ورزشی است اما کمانداران یزدی هنوز از داشتن فضای اختصاصی برای تمرین محروم هستند.
در ادامه گفت‌وگوی روزنامه همشهری با این ورزشکار جوان را درباره ظرفیت رشته ورزشی تیراندازی با کمان و پیشنهادات وی برای ارتقای استان در این رشته ورزشی می‌خوانید.

  • دستاورد حضور شما در رشته ورزشی تیراندازی با کمان تاکنون چه بوده است؟

دستاورد حضور من در رشته تیراندازی با کمان، کسب ۱۸ مدال بین‌المللی با عناوین مختلف کشوری، کسب عنوان برتری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و قهرمانی جهاد است.

  • آیا به آینده ورزش تیراندازی با کمان استان خوشبین هستید؟

استان دارای ظرفیت مناسبی در این رشته ورزشی است به طوری که جوانان یزدی همواره موفقیت‌های قابل توجهی را در رقابت‌های داخلی و خارجی در این رشته ورزشی کسب کردند. اما متاسفانه سرمایه‌گذاری متولیان ورزش استان در این رشته ورزشی، بسیار کم است به طوری که اگر درصدی از سرمایه‌ای که سال‌ها برای ورزشی مانند فوتبال استان هزینه شده و نتیجه‌ای در بر نداشته است، در رشته تیراندازی با کمان هزینه می‌شد، قطعا نتایج مطلوبی به دست می‌آمد.

  • شاید یکی از دلایل دور شدن سرمایه‌ها از این رشته ورزشی، گران بودن تجهیزات آن است؟

تجهیزات این رشته ورزشی بسیار گران است به طوری که یک ورزشکار باید حداقل ۱۴ میلیون تومان برای خرید تجهیزات مورد نیاز هزینه کند اما لازم است که مسئولان ورزشی استان از ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته گران قیمت نیز حمایت کنند.

  • دانش مربیان یزدی را در این رشته ورزشی چگونه می‌بینید؟

آموزش این رشته ورزشی تئوریک نیست و به مهارت و تجربه یک مربی توانمند نیاز دارد تا بتواند مهارت‌های لازم را به ورزشکاران علاقه‌مند منتقل کند.اگر بخواهیم ورزشکاری تربیت شود که به تیم ملی راه یابد و در صحنه‌های رقابت بدرخشد، آموزش‌ها باید از پایه شروع شود.

  • آیا برای انتقال مهارت خود در این رشته ورزشی علاقه‌ای به آموزش ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته ورزشی در استان دارید؟

بله، آمادگی لازم برای حضور در استان و ارائه آموزش‌های لازم را در صورت حمایت مسئولان و اعلام نیاز دارم.

  • مهم‌ترین راهکار شما برای ارتقای ورزش تیراندازی با کمان استان چیست؟

هزینه در ورزش حرف اول را می‌زند. ورزشکاران به ویژه در این رشته ورزشی پرهزینه باید از نظر مالی حمایت شوند، از این رو مسئولان و متولیان ورزش استان باید حمایت‌های مالی را از ورزشکاران تیراندازی با کمان در دستور کار قرار دهند.

  • امکانات و تجهیزات رشته تیراندازی با‌کمان استان را چگونه می‌بینید؟

این ورزش در فضای باز انجام می‌شود که با کمبود زمین بازی مواجه هستیم. زمانی که به تمرین در سالن نیز نیاز است، سالن اختصاصی در اختیار ورزشکاران این رشته نیست.

  • برای افزایش تمایل خانواده‌ها به این رشته ورزشی چه راهکاری پیشنهاد می‌کنید؟

به نظرم اگر تبلیغات خوبی از این رشته ورزشی انجام شود، خانواده‌ها نیز از آن استقبال خواهند کرد اما متاسفانه موفقیت‌ ورزشکاران یزدی از جمله من به خوبی در استان اطلاع‌رسانی نشده تا خانواده‌ها از ظرفیت درخشش فرزندانشان در این رشته ورزشی مطلع باشند. بیشتر خانواده‌ها به رشته فوتبال علاقه‌مند هستند در حالی که تجربه‌های استان نشان داده که استان در این رشته ورزشی درخششی ندارد و امکان موفقیت ورزشکاران در رشته‌های انفرادی بیشتر است.

بخش نظردهی بسته شده است..