هشدار زمستانی مرگ خاموش در کمین یزدیها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: در سال جاری یک نفر از شهروندان شهرک ابوالفضل شهر شاهدیه در اثر انفجار گاز مصدوم شد.
به گزارش همشهری «سیدعباس میرشمسی» افزود: با توجه به احتمال بروز انفجار و انتشار گاز منوکسیدکربن در اثر استفاده از وسایل گرمایشی، لازم است که مردم با رعایت نکایت ایمنی از بروز حوادث پیشگیری کنند. وی با بیان این‌که در سال‌های ۹۲ و ۹۳ در هر سال ۲ نفر از شهروندان استان در اثر استفاده نادرست از وسایل گرمایشی و نقص سیستم تهویه جان خود را از دست داده‌‌اند از شهروندان خواست تا با دقت لازم از وسایل گرمایشی گازسوز استفاده کنند.
این مسئول گفت: حوادث ناشی از استفاده از گاز برای گرم کردن محیط خانه شامل انفجار و مسمومیت با گاز منوکسید کربن است. وی افزود: انفجار در کنار وارد شدن جراحت، خسارت نیز به همراه دارد اما مسمومیت با گاز منوکسید کربن که به مرگ خاموش، مشهور است، جان انسان را می‌گیرد و همه این حوادث در نوع خود دردناک هستند.
میرشمسی بیان کرد: انفجار به دنبال نشت گاز و مسمومیت با گاز منوکسید کربن به دلیل سوخت ناقص گاز ناشی از نقص دودکش‌ها و یا اتصالات روی می‌دهد. وی با بیان این‌که ۶۰ درصد حوادث گاز ناشی از نقص دودکش‌ها و مسمومیت استفاده‌کنندگان از گاز منوکسید کربن است، افزود: زمانی که دودکش سرد باشد نشان می‌دهد که در انتقال گاز به بیرون از محیط درست عمل نمی‌کند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: می‌توان با مشاهده هدایت دود ناشی از سوختن شعله کبریت که در دهانه دودکش قرار می‌گیرد، متوجه درستی عملکرد دودکش شد. وی افزود: در سال جاری، در شهرستان یزد تلفات ناشی از استفاده از وسایل گرمایشی گزارش نشده است و تنها یک مصدومیت از انفجار گاز در منزلی مسکونی در شهرک ابوالفضل(ع) شاهدیه اتفاق افتاده است. میرشمسی با بیان این‌که سال گذشته ۲ نفر از ساکنان همین شهرک، جان خود را در اثر استنشاق گاز منوکسید کربن از دست دادند نسبت به در کمین بودن حوادث گاز هشدار داد. وی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری یزد از ابتدای سرد شدن هوا به اعلام هشدارها و توصیه‌های ایمنی برای کاهش حوادث ناشی از استفاده از گاز اقدام کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..