در سال ۱۳۴۲در خیابان رهنمون بیمارستان دکتر مجیبیان ساخته شد:

۵۲ سالگی بیمارستان دکتر مجیبیان در یزد

هفته نامه روزنه شماره 95 خود به مناسبت سالروز تاسیس بیمارستان دکتر مجیبیان به گفتگو با جلال مجیبیان، پزشک حاذق یزدی و موسس این بیمارستان پرداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) جلال مجیبیان در این گفتگو علاقه اش به پزشکی، افتتاح اولین مطبش در یزد و روند تاسیس بیمارستان مجیبیان را بازگو کرده است. در ادامه گزیده‌ای از صحبت های دکتر مجیبیان را می خوانید:

زمان به دنیا آمدنم، نزدیک بود مادرم سختی زیادی کشید

از آنجا که مادرم برای به دنیا آوردن من بسیار سختی کشید و ممکن بود جان خود را از دست بدهد، این موضوع برای من انگیزه ای شد تا رشته زنان و زایمان را انتخاب کنم؛ همیشه دوست داشتم به مادرانی که در خطر از دست دادن جانشان بودند، کمک کنم. این خود باعث شد از روی علاقه این رشته را انتخاب کنم و آن را ادامه دهم.

بازگشت به یزد

 بعد از اتمام تحصیل در رشته تخصص زنان و زایمان در بیمارستان زنان تهران، برای گذراندن خدمت خارج از مرکز عازم یزد شدم. تا آن زمان هیچگونه آشنایی با روشهای پزشکی در این استان نداشتم. اولین شب ورود به یزد مرحوم دکتر ملیحه مرشد همسر مرحوم دکتر مرشد، رئیس زایشگاه شیر و خورشید یزد برای درمان زنی که از ده­بالا به یزد آمده بود از من کمک خواست. آن زن به علت قرار عرضی جنین و چند روز درد کشیدن با زهدان پاره شده به زایشگاه آورده شده بود و متأسفانه به علت وضع بد بیمار و نبودن امکانات جراحی بیمار از دست رفت. از همان جا و با دیدن این جریان تصمیم گرفتم تا جایی که توان دارم در رشته زنان و زایمان تحولی در یزد ایجاد کنم. از همان اوایل همکاری خود را با شیر و خورشید یزد آغاز کردم. در آن زمان هیچگونه امکاناتی از قبیل سرم و نخ بخیه در مرکز درمان وجود نداشت و حتی شیر خشک برای استفاده نوزادان به صورت بشکه ‌ای از خارج کشور خریداری می‌شد.

افتتاح اولین مطب

اولین مطب من در خیابان امام یزد، روبروی ساختمان تلفنخانه، کوچه خواجه خضر و کوچه سهل بن علی بود. در آن کوچه خانه ای کوچک با راهرویی بزرگ متعلق به یکی از دوستان پدرم، مرحوم ناجی بود. ناجی آن منزل را رایگان به من داد و من در آنجا شروع به کار کردم. زمانی که بیمارستان مجیبیان را افتتاح کردم، صبح ها در بیمارستان بودم و عصرها را به مطب می رفتم.

 

راه اندازی بیمارستان  دکتر مجیبیان

در سال ۱۳۴۲در خیابان رهنمون بیمارستان دکتر مجیبیان ساخته شد. این بیمارستان به صورت تخصصی در زمینه زنان و زایمان ایجاد شد و تا به حال بیش از ۱۵۰ هزار گواهی ولادت در بیمارستان توسط خودم یا پزشکان همکار صادر شده است.

اولین مورد تعویض خون در یزد در بیمارستان مجیبیان انجام شد. برای اولین بار درمان یرقان نوزادی در بیمارستان ما شروع شد؛ با آنکه به دلیل تازه بودن روش، استفاده از آن کامل نبود. زایمان بدون درد با تزریق نخاعی نیز در این بیمارستان انجام شد. همچنین لاپاروسکوپی، هیستروسکوپی، کلپوسکوپی، سونوگرافی، داپلر و داپلر رنگی و دومین سیستم IVF در یزد ارمغان این بیمارستان برای مردم یزد است.

بخش نظردهی بسته شده است..