همایش نه به اعتیاد در یزد برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / در ابتدای این مراسم دکتر وفاییان معاونت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد اعلام کرد امر پیشگیری از مواد مخدر بر عهده همه جامعه است وباعث خوشحالیست که کانونهای دانشجویی هلال احمر به صورت خودجوش در این امر مشارکت می کنند. وی با بیان اینکه  بایستی باورهای غلط در گروههای مختلف جامعه اصلاح شود اظهار داشت ما بر آن شده ایم تا امر مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کنیم و پایگاههایی را ایجاد کنیم تا همرزم ما در مبارزه با اعتیاد شوند و ضمنا باید باور داشته باشیم که این یک آسیب اجتماعی است و ما رویکرد کنترل و کاهش آسیب را داریم. دادن آگاهی و ترک باورهای غلط  بهترین راه پیشگیری است. ما اگر بدانیم که ۸% جامعه معتاد است ما برنامه هایی داریم که ۹۲%  معتاد نشوند. باور غلط که مخدرها بد است و محرک ها بد نیستند اشتباه است و اولین قدم ما شناسایی باورهای غلط است. باید بدانیم که برخی مسیرها قهقرایی است و بهترین درمان پیشگیری است.

در ادامه سرهنگ رضایی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد نیز در سخنرانی خود ابراز کرد دانشجویان یکی از اقشاری هستند که می توانند با ورود به امر پیشگیری در زمینه مواد مخدر در میان همسالان خود الگوی صحیحی را ارائه کنند و این گونه همایش ها و برنامه ها می تواند حساسیت و آگاهی در میان دانشجویان ایجاد کند.

 صدیقی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در ادامه همایش گفت:بزرگترین شعار جمعیت هلال احمر نجات جان افراد و تغییر نگرشها است. وی گفت جمعیت هلال احمر در بیش از ۳۰ دانشگاه استان کانون دانشجویی ایجاد کرده که این کانونها می توانند نقش زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کنند. وی گفت جوانان هلال احمر بایستی ایایفا کننده نقشی فعال در کاهش کلیه آسیب های اجتماعی در جامعه خود باشند چرا که آسیب های اجتماعی مختلف هم چون اعتیاد، ایدز، بزه و … از هم جدا نبوده و به هم پیوسته هستند و بهترین راه برای کاهش آسیب ها میان جوانان استفاده از خود آنها در زمینه پیشگیریست.

در پایان آقای قائم محمدی رئیس دفتر پیشگیری از آسیب ها ی اجتماعی اداره کل بهزیستی نیز به سخنرانی پرداخت و گفت: بشر هر چه از تاریخ زندگی اش می گذرد پیشرفتهای بیشتری کرده و ابزار جدید آورده و به همراه اینها آسیبهای جدی هم آورده که از جمله این آسیبها اعتیاد است. آموزش مهارتهای زندگی از جمله کاهش مصرف و پیشگیری است.

وی ضمن تعریف طیف قاطعیت به این نکته پرداخت که در جامعه کنونی ما افراد بیشتر به سمت سلطه گری یا سلطه پذیری گرایش دارند و کمتر به سمت قاطعیت هستند و همین موضوع مشکل مهارت نه گفتن ایجاد می کند. در بحث مواد مخدر اولین مصرف بیشترین لذت را به فرد می دهد و فرد در دفعات بعدی باید مصرف بیشتری داشته باشد تا همان لذت را ببرد و این مسئله باعث می شود تا نهایتا شکل مصرف فرد به سمت خوردن و نهایتا تزریق پیش رود. در ادامه بحث به راهکارهای نه گفتن پرداخته شد و همچنین برای اینکه چگونه مهارت نه گفتن را پیدا کنیم.

            

بخش نظردهی بسته شده است..