صادرات کالاهای یزد به ۹۳ کشور جهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در دو سال اخیر بالغ بر ۴۰۷ قلم کالا به بیش از ۹۳ کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است. محمدرضا علمدار یزدی در مراسم تجلیل از واحدهای برتر استان یزد در امر صادرات اظهار داشت: سرعت رشد صادرات استان یزد از سال ۸۰ تا ۹۳ به طور میانگین دو برابر سرعت رشد صادرات کشور بوده است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد تولیدات یزد فاقد پایه نفتی است و بخش خصوصی با تولید ۹۵ درصد تولیدات استان، سهم مهمی در توانمندسازی اقتصادی استان داشته است.

علمدار تولید بیش از ۵۰ درصد کاشی کشور در استان یزد، تنوع محصولات صادراتی استان یزد، دومین استان معدنی کشور و چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور را از جمله نقاط قوت و مزیت های صادراتی استان برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در دو سال اخیر بالغ بر ۴۰۷ قلم کالا به ارزش یک هزار و ۲۳۸ میلیون دلار به وزن حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به بیش از ۹۳ کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه گذشته بیش از ۱۰ درصد از نظر ارزش و بیش از ۵۱ درصد از لحاظ وزن رشد داشته است.

علمدار با اشاره به ده کالای برتر صادراتی استان تصریح کرد: کاشی، مقاطع فولادی، پسته، کابل، شیشه، هیدروکربن، اکسید مولیبدن، کیسه فریزر، ظروف شیشه ای و فرو مولیبدن ده کالای برتر صادراتی استان بوده اند.

وی ادامه داد: همچنین ده کشور برتر مقصد صادراتی استان یزد عراق، افغانستان، پاکستان، هلند، ترکیه، گرجستان، هند، ترکمنستان، سوریه و امارات هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی، برگزاری ۱۲ سمینار آموزشی، برگزاری ۳۲ دوره آموزشی و صدور یک هزار و ۴۰۵ فقره کارت بازرگانی طی دوسال اخیر از جمله اقدامات این سازمان در حوزه صادرات است.

نگاه سنتی به بازار و تولید نتیجه ای جز عقب ماندگی ندارد

علمدار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نگاه سنتی به مقوله فروش، نگاه سنتی به بازار و تولید نتیجه ای جز عقب ماندگی نخواهد داشت و باید همواره بازاریابی، فروش، کیفیت خدمات، بهره وری و مشتری  را در برنامه های خود مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: مسئله اصلی امروز دنیای اقتصاد مسائل مربوط به بازاریابی، فروش، کیفیت خدمات، بهره وری و مشتری مداری است، مفاهیمی که جملگی مبتنی بر دانش و علم نوین هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: تولید، اساس اقتصاد و محور و مبنای فعالیت های اقتصادی است و هدف غایی و نهایی تولید، صادرات است.

وی همچنین با اشاره به تجلیل از واخدهای برتر در امر صادرات گفت: در این مراسم از ۲۰ صادرکننده نمونه تجلیل می شود که از این تعداد دو واحد نمونه کشوری و ۱۸ صادر کننده برگزیده استانی هستند.

منبع: مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..