برنامه جدید وزارت بهداشت برای حمایت از زوج‌های نابارور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه جدید این وزارتخانه برای درمان ناباروری در کشور بر اساس سیاست‌های جمعیتی خبر داد و گفت: قول می دهیم از زوج‌های نابارور حمایت خوبی داشته باشیم.

 
دکتر محمد آقاجانی  افزود: درباره درمان ناباروری، وزارت بهداشت برنامه ای را تدارک دیده است که به زودی اعلام خواهد شد. 
 
وی گفت: در راستای سیاست‌های جدید جمعیتی برای حمایت از زوج‌های نابارور در کشور برنامه داریم که در دو بخش شامل‌ زیرساخت‌های مناسب در همه استان‌های کشور برای دسترسی مناسب به مراکز تشخیصی و درمانی زوج‌های نابارور و حمایت مالی از هزینه های درمان ناباروری برای این زوج‌ها از طریق عقد قرارداد با مراکز درمان ناباروری در کشور انجام خواهد شد. 
 
آقاجانی افزود: جزئیات برنامه ها، میزان اعتبار اختصاص یافته و میزان حمایتی که قرار است از هر زوج نابارور صورت گیرد طی روزهای آینده اعلام می شود. 
 
معاون درمان وزیر بهداشت درباره اینکه آیا زوج‌های نابارور می توانند از این پس امیدوار به درمان باشند گفت: درمان ناباروری پرهزینه است و مسلما دولت نمی تواند همه هزینه ها را اعلام کند اما قول می دهیم از زوج‌های نابارور حمایت خوبی داشته باشیم. 
 
آقاجانی افزود: هم دسترسی مالی به خدمات یعنی حفاظت مالی اهمیت دارد و هم دسترسی فیزیکی، یعنی اینکه در همه استان‌ها امکان درمان ناباروری فراهم شود تا نیازی به سفر این افراد به مرکز کشور و شهرهای بزرگ نباشد. 
 
وی درباره آمار زوج‌های نابارور در کشور گفت: آمارهای متفاوتی وجود دارد ولی تا ۲ میلیون زوج نابارور هم گفته شده است.
 
آقاجانی تاکید کرد: برآورد دقیقی از میزان هزینه درمان ناباروری در کشور در حال حاضر وجود ندارد ولی امیدواریم با سامانه ای که راه‌اندازی می کنیم طی ماه‌های آینده نیز آمار قابل اعتمادی از زوج‌های نابارور داشته باشیم و تخمین بهتری از هزینه های ناباروری بدست آوریم.

بخش نظردهی بسته شده است..