۷۱درصد والدین کودکان ترک تحصیل کرده بی سواد هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور گفت: از بین کودکانی که ترک تحصیل کرده اند ۷۱ درصد والدینشان بیسواد هستند.

 محمد مهدی زاده در حاشیه جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان آق قلا در جمع خبرنگاران افزود: این آمار مربوط به والدین کودکان زیر ۱۸ سال بازمانده از تحصیل است که یکی از والدین و یا هر دو بیسواد می باشند.

 
وی اظهار کرد: برای حل این مشکل باید در گام اول برای باسواد کردن این گروه از والدین تلاش کنیم تا از سوی دیگر، آمار بازماندگان از تحصیل افزایش پیدا نکند.
 
وی یادآور شد: هر چه آمار بازماندگان از تحصیل امروز افزایش یابد، در آینده نیز فرزندان آنان بر اساس نظرسنجی ها و آمارهای موجود علاقه ای به ادامه تحصیل نخواهند داشت و جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.
 
مهدی زاده گفت: بر اساس آمارهای موجود ۶۱۰ هزار نفر از والدین بیسواد در کشور وجود دارد که این رقم در سال گذشته ۴۰ درصد بیشتر بوده است.
 
معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری هیچ اولیای زیر ۵۰ سال در کشور بی سواد نباشد.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۵۰ هزار نفر از افراد زیر ۱۵ سال جامعه بی سواد هستند که برای این گروه از افراد برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا آنان از مسئله سواد غافل نشوند.
 
وی با اشاره به این که بر اساس بخشنامه جدید دولت، به نهضت سوادآموزی اجازه داده می شود که درصدی از هزینه های تحصیل را به وسیله تشکل های غیردولتی پرداخت کند یادآور شد: در این راستا کمک های مالی از سوی سازمان های غیردولتی انجام شده که برای ۲۵ هزار دانش آموزی که به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه تحصیل نیستند ۳۰۰ هزار تومان حمایت در نظر گرفته شده است که این کمک ها به وسیله تشکل های غیر دولتی پرداخت می شود.
 
بر اساس اعلام نهضت سوادآموزی در مجموع ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بیسواد در کشور وجود دارد که ایران را در بین ۱۸۰ کشور دنیا در رتبه ۱۰۹ و در بین ۲۴ کشور منطقه در رتبه ۱۵ قرار داده است.
بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گروه هدف سوادآموزی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال قرار داده شده است.
ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..