بورسیه ۶۰ دانشجوی افغان در کشور ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  فریده مؤمند وزیر تحصیلات عالیه افغانستان با علی اصغر رستمی ابوسعیدی رییس دانشگاه پیام‌نور دیدار و گفتگو کرد.

 در این نشست مشترک که با حضور برخی از مسئولان دانشگاه پیام نور و وزارت تحصیلات عالی افغانستان در محل دانشگاه پیام نور برگزار شد.

 
 رستمی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور هم اکنون دارای ۸۰۰ هزار دانشجو و ۸ هزار هیئت علمی دائم و حق‌التدریس در ۵۰۰ مراکز این دانشگاه فعال هستند ادامه داد: دانشگاه پیام نور در نظر دارد در ادامه همکاری‌های پیشین با کشور افغانستان در زمینه‌های علمی و فناوری با این کشور تبادل داشته باشد، در همین راستا ۶۰ دانشجوی افغانی را در ایران بورسیه می‌کنیم که ۴۰ نفر را خانم‌ها و ۲۰ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.
 
وی درباره خدماتی که دانشگاه پیام نور آماده ارائه به کشور افغانستان است اظهار داشت: به روز رسانی کتب آموزشی، اعزام استاد به افغانستان و بهره‌مندی از کتابخانه دانشگاه پیام نور از جمله خدماتی است که در قالب تفاهم‌نامه مشترک پژوهشی به سیستم آموزشی افغانستان ارائه می‌کنیم.
 
رییس دانشگاه پیام نور یک درخواست هم از وزیر تحصیلات عالی افغانستان مطرح کرد و گفت: کشور افغانستان به مراحل صدور روادید برای استادان پروازی ایران را تسهیل کند تا آنان در رفت و آمد مشکلی نداشته باشند.
 
رستمی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور می‌تواند رشته‌های بین رشته‌ای را برای کشور افغانستان کاربردی است در اختیارشان قرار دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..