۷۰میلیارد به بازسازی مدارس یزد اختصاص یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به افزایش ۴۵ درصد رشد اعتبارات استانداردسازی مدارس استان یزد گفت: بیش از ۷۰ میلیارد ریال به بازسازی و استانداردسازی مدارس یزد اختصاص یافت.

احمد شیرزاد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش استان یزد، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد مطلوبی داشته است، اظهارداشت: تخریب و بازسازی، استانداردسازی و مقام سازی مدارس استان یزد از ضروری‌ترین اقدامات در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش یزد است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به رشد ۱۰ درصدی اختصاص اعتبارات لازم برای استانداردسازی کلاس درس در استان یزد گفت: بیش از ۳ هزار کلاس درس در استان یزد به تخریب و بازسازی نیاز دارد.

شیرزاد افزود: در قانون بودجه ۹۴ آموزش و پرورش، ۷ میلیارد و ۷۳۷ میلیون تومان برای تخریب و بازسازی مدارس غیر استاندار و مقاوم سازی مدارس بدونه استحکام اختصاص داده شده، که تاکنون بیش از ۴ میلیارد تومان از این مبلغ جذب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ضرورت تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام که توسط خیرین مدرسه‌ساز در استان احداث شده‌اند، افزود: امسال ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به منظور تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی خیرساز استان یزد اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به رشد ۴۵ درصدی تخصیص اعتبار لازم برای بازسازی، استانداردسازی و مقاوم‌سازی مدارس استان یزد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته گفت: ۵۲۱ میلیون تومان به تأمین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس یزد اختصاص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به اختصاص ۱میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از مالیات بر ارزش افزوده به اداره کل آموزش و پرورش یزد  تصریح کرد: بسیاری از تخصیص‌های این اداره کل به پرداخت دستمزد و حقوق پرسنل اختصاص یافته است.

شیرزاد با اشاره به کمبود اعتبارات تأمین تجهیزات آموزشی در اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: ۲۴۰ میلیون تومان به منظور تأمین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی هنرستان‌های استان یزد اختصاص داده شد.

منبع: تسنیم

 

بخش نظردهی بسته شده است..