پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران در یزد افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد افتتاح شد.

مهدی تشکری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد در آیین افتتاحیه پایگاه مقاومت اداری شهید چمران در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد اظهار داشت: یکی از دستاوردهای برجسته و مهم انقلاب اسلامی، تشکیل ارتش گسترده اسلامی و مردمی یعنی بسیج مستضعفان بود.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و فرمودند«مملکتی که ۲۰ میلیون جوان دارد، باید ۲۰ میلیون ارتش داشته باشد»، هنوز یک سال از صدور فرمان امام نگذشته بود که رژیم بعث عراق با هدف براندازی نظام نوپای اسلامی و با حمایت استکبار جهانی، علیه ایران دست به حمله همه جانبه زد و بسیجیان با تقدیم خون خود نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و حماسه‌ ها و رشادت‌ های بی سابقه‌ ای آفریدند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد گفت: از مهمترین ویژگی های بسیج، اسلامی و مردمی بودن آن است و بسیج نهایت تجلی و بروز یک ارتش مردمی و عالی ترین مرتبه تعامل نیروهای مسلح یک کشور با توده مردم است.

تشکری افزود: از دیگر ویژگی های مهم اعضای بسیج؛ اخلاص، ایثار، صفای روحی و باطنی آن ها است و بسیجی با ارزش های انقلاب اسلامی گره خورده و بسیج همواره نمادی از مقاومت انقلاب اسلامی بوده و در بحران ها به دفاع از کیان انقلاب پرداخته است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد تصریح کرد: نمونه عینی جانفشانی بسیج در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است که بسیجیان برای دفاع از میهن اسلامی ایران و انقلاب حضور یافتند و اکنون نیز در همه صحنه ها حضور داشته و در راه دفاع از آزادی و اسلام و ولایت از هیچ کوششی فروگذاری نمی کنند.

هفته بسیج فرصتی برای یادآوری‌های مفاهیم اصیل بسیج است

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم گفت: هفته بسیج فرصتی برای یادآوری های مفاهیم اصیل بسیج و نگاهی به کارکردهای این نهاد مردمی است.

محمدحسین قرقچیان افزود: مقام معظم رهبری در مورد بسیج فرموده‌اند «بسیج عبارت است از مجموعه‌ ای که در آن پاکترین انسان‌ ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده‌ اند».

وی ادامه داد: بسیج عبارت است از تشکیلاتی که در آن افراد متفرق و تنها، به یک مجموعه عظیم، منسجم، آگاه، متعهد، بصیر و بینا به مسائل تبدیل می شوند و این مجوعه همواره دشمنان را بیمناک و دوستان را امیدوار کرده است و تا زمانی که با بصیرت و تحت فرمان مقام عظمای ولایت باشیم همه توطئه های دشمنان به فضل خداوند ناکام خواهد ماند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پایگاه مقاومت اداری سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد یکی از اولین پایگاه های مقاومت در سطح کشور است، گفت: این پایگاه تحت نظارت بسیج کارمندان سپاه الغدیر استان فعالیت خواهد کرد و ان شاءالله با همدلی و پشتکاری که وجود دارد نسبت به عضوگیری در سراسر استان از این نهاد اقدام خواهد کرد.

قرقچیان افزود: به مناسبت هفته بسیج و در این هفته دو پایگاه بسیج اداری دیگر نیز تا پایان هفته در سراسر استان افتتاح خواهد شد که در محل شهرداری و همچنین در دانشگاه آیت الله حایری شهرستان میبد خواهد بود.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر در استان یزد بیش از ۲۰۰ پایگاه مقاومت اداری وجود دارد که در راستای جذب و  سازماندهی و انسجام بخشی نیروهای کارمند و بسیج فعالیت می کنند و همچنین در راستای کمک به دولت نیز فعالیت های خوبی را انجام داده اند.

گفتنی است در این مراسم مهدی دهقان به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت شهید چمران سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..