صادرات یک میلیون و ۱۷ تن کالا از گمرک استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از صادارت یک میلیون و ۱۷هزار تن کالا به ارزش ۳۲۵ میلیون دلار از این استان به خارج از کشور در سال جاری خبر داد.

محمدرضا علمدار یزدی در کارگروه توسعه صادارت استان یزد افزود : این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۶ و ۶.۹ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالای صادراتی استان را کاشی ، شیشه ساختمانی ، فولاد و پسته اعلام و اظهار کرد : این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هلند، ترکیه ، قطر ، ترکمنستان ، امارات متحده عربی و گرجستان ارسال شد.
این مسئول همچنین میزان واردات استان را ۲۰ هزار تن به ارزش ۹۱ میلیون دلار بیان و خاطرنشان کرد: این کالاها شامل مواد اولیه ، لوازم و قطعات یدکی و ماشین آلات بود.
*** در تولید باید به سلایق مشتریان توجه شود
استاندار یزد هم با بیان اینکه در تولید محصولات باید نگاه رقابتی داشت گفت: تولید کنندگان همچنین باید به کیفیت و تنوع محصولات هم توجه داشته باشد.
سید محمد میرمحمدی افزود: همچنین در این زمینه باید بازاریابی فراموش نشود و منتظر مشتری بود بلکه باید اول دنبال مشتری باشیم.
وی برند سازی در کالا ضروری خواند و گفت: باید تولید کنندگان اعتماد مشتری را جلب و اگر این اعتماد از بین برود خسارتهای زیادی بر تولید کننده وارد می کند.
در این نشست اعضا نقطه نظرهای خود را بیان و تصمیمات لازم گرفته شد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..