صادرات۲۰۰هزار تن محصول گلخانه ای از یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: امسال ۳۶۰هزار تن محصولات گلخانه ای در این استان تولید شد که ۶۰درصد آن معادل۲۰۰ هزارتن به کشورهای عراق، روسیه، آسیانه میانه و امارات صادر شد.

سید جمال سجادی پورا بابیان اینکه نهضت کشت گلخانه ای از سال ۷۴ در استان یزد آغاز شده سطح زیر کشت این محصولات در استان را یکهزار و ۲۵۰ هکتار اعلام کرد که رتبه سوم کشور را داراست.

وی بابیان اینکه محصولات گل خانه ای در دو نوبت شهریور ماه و بهمن ماه کشت می شود افزود: از این میزان سطح زیر کشت ۶/۱۰ هکتار آن به کاشت گل های زینتی اختصاص دارد و سالیانه با ۱۷میلیون شاخه گل تولیدی به استانهای مختلف صادر می شود.
سجادی پور ادامه داد: سه هزار و۹۱۱ واحد محصولات گل خانه ای در استان یزد فعال است که در این زمینه اشتغال ۱۴هزارو۸۸۰ نفر را بطور مستقیم فراهم کرده است .
این مسوول بابیان اینکه در واحدهای گل خانه ای محصولاتی مانند خیار سبز ، گوجه فرنگی ، فلفل، بادمجان تولید می شود اضافه کرد: بیشتر سطح زیر کاشت محصولان گل خانه ای استان در شهرستانهای یزد و اشکذر می باشد .
سجادی پور تاکید کرد: با توجه به بحرانی بودن آب در بخش کشاورزی استان یزد توسعه و کاشت محصولات گل خانه ای علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده ، نقش تاثیر گذاری دارد.
وی آبیاری تحت فشار را بهترین شیوه آبیاری برای محصولات گلخانه ای بیان کرد و افزود: تمام گل خانه های استان یزد به آبیاری نوین تجهیز می باشند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن تاکید بر ترویج تولیدات کشاورزی کم آب خواه و تغییر الگوی کشت افزود: گلخانه داران می توانند از محل تسهیلات مکانیزاسیون، جهت راه اندازی سیستم هوشمند و راه اندازی اتوماسیون در گلخانه ها، تسهیلاتی دریافت نمایند تا ضمن بهره وری بیشتر در مصرف آب و انرژی، شاهدارزش افزوده بیشتری در تولیدات گلخانه ای باشیم.
از ۱۵۸ هزارو ۵۶۵ هکتار اراضی قابل کشت استان ۱۱۸هزار و ۲۵۵ هکتار آن معادل ۳۷ درصد محصولات زارعی و مابقی محصولات باغی است و حدود یک درصد از کل سطح زیر کشت کشور در این استان واقع شده است.
سالانه افزون بر یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..